Důchodkyně absolvovala počítačový kurz a pořídila si notebook, aby mohla být přes internet ve spojení se svou rodinou na Slovensku. V říjnu uzavřela smlouvu se společností UPC, ale ta ji nikdy službu nezprovoznila. Každý měsíc si však účtuje peníze.
„Hned v říjnu u mě byl technik, ale nepodařilo se mu internet zprovoznit. Údajně byla závada v mém počítači, ale výrobce potvrdil, že není. Tudíž jsem znovu žádala UPC o zapojení. Nikoho však ke mně neposlali. Došla mi trpělivost a 14. listopadu jsem zaslala doporučený dopis, ve kterém jsem žádala o odstoupení od smlouvy,“ řekla Marie Zahradníková.
Tak velká firma však asi nechtěla přijít o svého zákazníka. „Volal mi operátor a žádal mě, ať neodstupuji od smlouvy, že pošlou technika, který vše napraví. Také říkal, že mi za to nebudou účtovat platbu za prosinec,“ dodala Zahradníková. V domnění, že se něco bude dít, čekala důchodkyně dál.
„Opět nikdo nepřišel. V lednu jsem tedy volala sama technikovi, který u mě byl poprvé. Ten sice přišel, ale internet nezapojil. Už mi došla trpělivost a zaslala jsem druhý doporučený dopis, ve kterém jsem opětovně žádala o zrušení smlouvy. Za službu, kterou mi nikdy nezprovoznili, si UPC účtuje téměř tisíc korun. Já to ale nezaplatím, i kdybych se měla soudit. Mrzí mě také to, že to, co jsem se v počítačovém kurzu naučila, si už téměř nepamatuji,“ doplnila Marie Zahradníková.
Operátor klientské linky UPC však tvrdí, že žena musí složenky zaplatit. „Reklamační dopis od této paní jsme obdrželi. Ale postup je takový, že nejdříve musí pohledávky zaplatit. Pokud naše reklamační oddělení uzná, že jsme pochybili, budou ji peníze vráceny a teprve pak může klientka odstoupit od smlouvy,“ řekl pracovník klientské linky UPC.