O připravované rekonstrukci frekventované krajské silnice II/468, včetně navazující ulice Nádražní a opěrných zdí naproti modernizovanému třineckému nádraží, jednala v minulých dnech starostka Věra Palkovská s náměstkem moravskoslezského hejtmana Danielem Havlíkem i ředitelem krajské správy silnic Tomášem Böhmem.

„Už delší dobu děláme všechno pro to, aby vjezd do Třince směrem od Českého Těšína přes Baliny získal přívětivější tvář," potvrdila starostka Třince. „Navíc máme v plánu na této páteřní komunikaci vybudovat oboustrannou cyklostezku v délce 1,7 kilometru. Díky vstřícnému přístupu představitelů Moravskoslezského kraje a dlouhodobé vzájemné spolupráci už nechala Správa silnic Moravskoslezského kraje zpracovat projektovou dokumentaci na rekonstrukci cesty i opěrných zdí. Společně teď musíme vyřešit tři důležité náročné body majetkoprávní vypořádání, stavební povolení a financování," shrnula Věra Palkovská.

Celkově si stavba podle předběžných odhadů vyžádá 121 milionů korun. „Naší představou je využít současného programového období a financovat stavbu z evropských dotací. Zbytek by dokryl Moravskoslezský kraj. Pokud by byly všechny majetkoprávní záležitosti vypořádány a vydáno stavební povolení, s realizací by vzhledem k významu stavby neměl být problém," poznamenal Daniel Havlík. „Reálným předpokladem, kdy by se mohlo začít s rekonstrukcí, je podle našeho názoru rok 2018," naznačil náměstek hejtmana. Podle ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje Tomáše Böhma zahrnuje projektová dokumentace rekonstrukci povrchu silnice v délce zhruba 4,7 kilometru, a to od kruhového objezdu v Třinci po Baliny. Potvrdil, že se počítá i s modernizací tří opěrných zdí, které už jsou ve špatném stavebním stavu. Stěny se mají mimo jiné obkládat kamenem, kotvit do stávajícího svahu a injektovat.

Jen oprava cesty si vyžádá 85 milionů korun, dalších zhruba 36 milionů má stát rekonstrukce opěrných zdí.