Plánovaný rozsah stavebních úprav památkově chráněného objektu zahrnuje řadu změn. Jde například o opravu suterénních prostor, hlavně sanaci vlhkosti a opravu schodiště do prvního patra. SŽDC chystá obnovu narušené fasády, lícového zdiva, kamenných prvků a pískovcových bloků.
„Oprava se dotkne střešní konstrukce, nastane kompletní výměna krytiny a obnova a výměna poškozených nosných prvků krovu, částečná výměna klempířských konstrukcí,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Výpravní budova frýdecké železniční stanice projde změnami.Autor: Deník / Lukáš Morys
Chybět nebude nová hromosvodná soustava, v čekárně se chystá oprava dřevěné konstrukce interiéru a doplnění interiérových prvků. Práce dále zahrnují obnovu přístřešku prvního nástupiště, výměnu klempířských konstrukcí v původní podobě, obnova dřevěných prvků a jejich nátěrů, oprava dlažby. Řeší se také doplnění ochranných prvků proti holubům, má jít o sítě a bodce.
„Jedná se o památkově chráněný objekt, stavební zásahy jsou realizovány po konzultaci s Národním památkovým ústavem,“ doplnil mluvčí SŽDC Illiaš.
Výpravní budova frýdecké železniční stanice byla postavena z režného zdiva v letech 1887 až 1888 podle typového návrhu Antona Dachlera, architekta vídeňské stavební kanceláře KFNB. Stavba je prohlášena Ministerstvem kultury za kulturní památku.