Plánovaný rozsah stavebních úprav památkově chráněného objektu zahrnuje řadu změn. Jde například o opravu suterénních prostor, hlavně sanaci vlhkosti a opravu schodiště do prvního patra. SŽDC chystá obnovu narušené fasády, lícového zdiva, kamenných prvků a pískovcových bloků.

„Oprava se dotkne střešní konstrukce, nastane kompletní výměna krytiny a obnova a výměna poškozených nosných prvků krovu, částečná výměna klempířských konstrukcí,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Výpravní budova frýdecké železniční stanice projde změnami.Zdroj: Deník / Lukáš MorysVýpravní budova frýdecké železniční stanice projde změnami.Autor: Deník / Lukáš Morys

Chybět nebude nová hromosvodná soustava, v čekárně se chystá oprava dřevěné konstrukce interiéru a doplnění interiérových prvků. Práce dále zahrnují obnovu přístřešku prvního nástupiště, výměnu klempířských konstrukcí v původní podobě, obnova dřevěných prvků a jejich nátěrů, oprava dlažby. Řeší se také doplnění ochranných prvků proti holubům, má jít o sítě a bodce.

„Jedná se o památkově chráněný objekt, stavební zásahy jsou realizovány po konzultaci s Národním památkovým ústavem,“ doplnil mluvčí SŽDC Illiaš.

Výpravní budova frýdecké železniční stanice byla postavena z režného zdiva v letech 1887 až 1888 podle typového návrhu Antona Dachlera, architekta vídeňské stavební kanceláře KFNB. Stavba je prohlášena Ministerstvem kultury za kulturní památku.

Nešlo to. Třinečtí hokejisté (v bílém) v neděli prohráli s Mladou Boleslaví.
Nešlo to. Třinec doma prohrál a přišel o vedení
Zimní extrémní závod LH24 (Lysá Hora 24 hodin).
Zimní extrémní závod LH24 ovládl opět Radek Chrobák
Petr Vrána na prvním tréninku v Třinci.
Petr Vrána v Třinci: Přizpůsobit se nebude problém