„Třicet let bojujeme. Otec zemřel kvůli tomu, že nechtěl, aby byl postavený průtah. Přišli jsme o dům, dali nám náhradní pozemek pod mostem, kde je taky dálnice a velký kravál. Třicet roků trpíme ve městě tuhle silnici," stěžovala si osmašedesátiletá Jana Falharová z Frýdku-Místku, která se protestního shromáždění zúčastnila. Protest podpořila i Marie Vrublová. „Přišla jsem proto, že se mi nelíbí spousta aut, hlavně kamionů a náklaďáků, které jezdí přes město, zaneřáďují ho. Není mi jedno, v čem žijí naši potomci," zdůvodnila osmašedesátiletá žena, proč přišla blokovat silnici u místeckého marketu Tesco.

Po úvodním slovu organizátorů byli příchozí vyzváni, aby s transparenty chodili v oválu přes přechod v Příborské ulici. „Určitým způsobem mě to omezilo, ale žádná tragédie to není, pokud to někdy skončí," smál se Zbyšek Kaleta z Českého Těšína, který byl jedním z „blokovaných" řidičů. Někteří řidiči si nestěžovali právě kvůli tomu, že blokáda trvala pouze pět minut. „Kdyby to déle, nenadchlo by mě to. Takhle to ale moc nevadí," řekl Marin P., který si nepřál zveřejnit celé příjmení. Na krátkou dobu protestu si stěžovali i někteří diskutující na facebooku. Organizátoři počítali, že když se blokáda koná v pátek ve tři hodiny odpoledne, i pět minut bude k upozornění stačit. Od přechodu směrem na Český Těšín se vytvořila přibližně sto metrů dlouhá kolona, v opačném směru byla asi o polovinu kratší. Přestože policejní auta byla rozestavěna na různých místech kolem blokády, policisté zasahovat nemuseli. Provoz totiž ve chvíli zastavení dopravy nebyl velký. „Dopravu jsme nijak neodkláněli. Před samotnou blokádou jsme situaci mapovali, a auta se ‚štosovala'. Možná to byla pouze shoda náhod," řekl frýdecko-místecký policejní mluvčí Vlastimil Starzyk, který byl na místě. Doplnil, že nízký provoz mohl být způsobený také tím, že třeba řidiči kamionů o blokádě věděli předem. I přes nevelké komplikace se opětovné uvolnění silnice neobešlo bez troubení a zdviženého prostředníčku jednoho z řidičů.

Pořadatelé už před blokádou tvrdili, že první akce je pouze symbolická. „Nechceme být konfrontační, my jsme pouze zoufalí. Tímto chceme na problém upozornit a vyzvat vládu, aby podnikla nějaké kroky. Pokud tak neučiní, jsme připravení takové akce opakovat a stupňovat," řekl Deníku těsně před blokádou jeden z organizátorů Jan Becher s tím, že když se byli na místě podívat minulý týden v pátek, provoz byl mnohem hustší. „Je možné, že ty zprávy v médiích vedly celou řadu řidičů k tomu, že odklonili trasu," doplnil organizátor, který společně s Jiřím Kubalou a Tomášem Vrublem založili facebookovou stránku Chceme obchvat Frýdku-Místku. Za několik dní si získala přes 700 fanoušků.

Stavbu obchvatu nejvíce komplikuje loňská novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, takzvaná EIA. Minulé české vlády ignorovaly evropskou legislativu, se kterou byl soulad zajištěn až loni. Přijetí zákona však způsobilo, že část frýdecko-místeckého obchvatu bez stavebního povolení, která má posudek o vlivu na životní prostředí zpracovaný podle zákona z roku 1992, má podléhat vydání nového ověřovacího stanoviska.

Stavbu obchvatu podle vedení města podporuje i prezident republiky. „Projekt dostavby obchvatu města Frýdku-Místku plně podporuji a nechávám ho zařazovat mezi témata mých jednání s Vládou ČR i představiteli dotčených subjektů," napsal Miloš Zeman v dopise, který poslal primátorovi města Michalovi Pobuckému. Prezident měl možnost dopravní situaci ve městě vidět loni v září, kdy město na řece Ostravici navštívil.