Ve městě a blízkém okolí letos stejně jako v loňském testovacím režimu provozuje služby tzv. bikesharingu společnost Rekola. Růžová kola se budou v ulicích vyskytovat do konce listopadu. Do stejného období potrvá dvouměsíční testovací provoz sdílených elektrokol.

Kola si jde snadno půjčit přes mobilní aplikaci. Například v srpnu, který byl nejvytíženějším měsícem, bylo ve Frýdku-Místku osm tisíc výpůjček, čtyři z pěti jízd se vešly do patnácti minut. Sotva poloviční zájem byl o kola v dubnu a květnu. V říjnu lidé uskutečnili přes sedm tisíc výpůjček, počet jízd na elektrokole se ve stejném měsíci ve městě vyšplhal na 279.

Každá jízda do čtvrt hodiny na běžném růžovém kole je ve Frýdku-Místku zdarma, po této době cena za výpůjčku v rámci zóny ve Frýdku-Místku činí 12 korun za půl hodiny. Průměrná ujetá vzdálenost činí za letošek ve Frýdku-Místku 1047 metrů, průměrná doba výpůjčky je těsně pod patnácti minutami. Počet unikátních uživatelů se ve Frýdku-Místku vyšplhal přes tři tisíce, počet mechanických kol ve městě se pohyboval mezi 80 a 130.

Sdílená kola, konkrétně 120 mechanických kol a 10 elektrokol, by měla v příštím roce po městě jezdit od března až do listopadu. Stejně jako dosud má být minimálně prvních 15 minut výpůjčky poskytováno uživatelům zdarma.

Pro příští rok město počítá s tím, že vrácení kol bude možné v místech, kde jsou umístěny cyklostojany. V praxi má jít o stovku míst, a to nejen ve Frýdku a Místku, ale i v okrajových částech města a také ve Sviadnově, Starém Městě, u přehrady v Bašce a Dobré. Například elektrokola ale budou moci uživatelé vracet jen v širším centru města.