Doprava na estakádě bude svedena do tří jízdních pruhů, přičemž ve směru na Těšín stavbaři dva pruhy zachovají. Tento stav by mohl skončit k poslednímu červenci. I když stavební firmy slibují, že se budou snažit práce urychlit, na dřívější ukončení této etapy příliš nesázejí – musejí se totiž ještě vyrovnat se skluzem, který stavba nabrala kvůli počasí na začátku jara. Ve druhé etapě, která má začít v srpnu, proběhne vše obdobně, jen v opačném směru.

Dá se předpokládat, že řidiči na situaci zareagují tím, že začnou jezdit častěji přes most u bazénu, který je alternativou pro spojení s Místkem. „Přes estakádu jezdím tak dvakrát týdně. Je možnost se tomu vyhnout ,koloredovským´ mostem z druhé strany," říká frýdecko-místecký motorista Dalibor Kališ. Otázkou podle něj zůstává, jak se od června zachovají šoféři, kterým se nebude chtít město objíždět – třeba při cestě na nádraží. „Nějací lidé se na estakádu určitě tlačit budou," předpovídá Dalibor Kališ.

Uzavírku estakády a následné vedení autobusové dopravy v minulých dnech řešili krajští a městští úředníci spolu s dopravci a stavebníky. „Probírali jsme možné úpravy světelné signalizace, možné výlukové jízdní řády i variantu zprovoznění starého autobusového nádraží. Tím bychom si pomohli, kdyby reálná situace vyžadovala jiné řešení. Předpokládá se ale, že i když budou jistá zpoždění a časové problémy, konkrétně pro městskou hromadnou dopravu by vše měl řešit náš desetiminutový interval spojů. Každopádně se dá očekávat ztížený dojezd k poliklinice, ucpaná třída T. G. Masaryka a nápor dopravy v jiných částech města, ale v součinnosti s městskou a republikovou policií, a ve spolupráci s krajem, který má celou rekonstrukci v gesci, se chceme postarat o to, aby město stále žilo a doprava nezkolabovala," sdělil náměstek frýdecko-místeckého primátora Karel Deustcher.

„Myslím, že to přežijeme. Jedná se o červen, následují prázdninové měsíce, kdy už odpadne spoustu školní dopravy, jsem optimistický. A hlavně buďme rádi, že se ta oprava vůbec realizuje. Občané určitě vidí, že jí bylo hodně zapotřebí. Objízdné trasy budou ve špičkách ucpané, tranzitní doprava těžko bude kličkovat, ale místní se tomu jistě brzy přizpůsobí a most přes Ostravici budou někteří přejíždět i v Bašce nebo v Lískovci," říká i Ivo Muras z krajského úřadu.

Hlavní silnice ani estakáda nejsou ve správě města. Lidé a řidiči by se měli s případnými připomínkami k opravám obracet buď na krajský úřad, nebo na vlastníka estakády, tedy na Ředitelství silnic a dálnic ČR. „Samozřejmě, že i město bude situaci monitorovat a předávat veškeré podněty," tvrdí Karel Deutscher.

O opravě estakády si myslí své třeba 49letý Rostislav Heidrich. „Já tam chodím denně pěšky. Jsem stavební dělník a musím říct, že nerozumím některým postupům. Estakáda se opravit musí, to je jasné, jenže se mi zdá, že se tam dělají zbytečné práce. A taky vím, že řidiči autobusů nadávají na špatný výjezd od soudu – dokonce někdy jedou raději spodem, kolem starého pracáku – hlavně když je špička," řekl Deníku.