V terénu je kompletní vozový park a plný počet pracovníků. Kvůli intenzivní zimní údržbě dochází k přerušení prací na ostatních rozpracovaných akcí v režii TS a.s.
Technické služby Frýdek-Místek jsou v plném nasazení. S počátkem vydatného sněžení zapojily do práce veškeré síly. Do terénu vyjela kompletní technika – pluhy a sypače na údržbu a zajištění sjízdnosti komunikací, smykový nakladač a nákladní automobil na odklízení hromad sněhu z exponovaného náměstí Svobody a z přechodů i autobusových zastávek. Nepostradatelní jsou také ruční odklízeči sněhu. Kapacity TS jsou rovněž významně posíleny o subdodavatele (traktory, nakladače, vozidla pro odvoz sněhu).
„Na sněhové kalamity jsme předem dobře připraveni. Již několik měsíců předem stroje prochází údržbou a zásobíme se inertním posypovým materiálem a solí. Pracovníci počítají s mimořádnými směnami a vše je vypočítáno tak, aby v co nejkratší době byly nejfrekventovanější trasy sjízdné a schůdné,“ vysvětlil předseda představenstva TS a.s. Vladimír Macura.
Komunikace ve vlastnictví města uklízí 11 traktorů s radlicemi a dvě velká nákladní vozidla s radlicí a sypací nástavbou, chodníky pak uklízejí další 4 stroje. Přechody, schodiště a zastávky uklízí ručně přibližně 10 pracovníků. Při intenzivním a vytrvalém sněžení však i při kontinuálním provádění údržby nelze zajistit běžný komfortní stav sjízdnosti a schůdnosti komunikací.
„Děkujeme občanům za trpělivost a pochopení, že všechny trasy nelze mít okamžitě bez sněhu. Je třeba mít na vědomí, že naše technické služby zajišťují údržbu na 435 kilometrech komunikací, z toho 180 kilometrů jsou cesty, zbytek chodníky, a to není málo. Ke své technice si navíc půjčují další od nasmlouvaných firem,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu a silniční hospodářství Miroslav Bártek (Naše Město F-M).
Pro letošní zimní sezónu měly technické služby připraveno 1500 tun soli. Jako první jsou pluženy a posypem ošetřeny silnice s veřejnou hromadnou dopravou a příjezdové silnice ke zdravotnickým zařízením. V centru města a na sídlištích se používá především sůl a až při výrazně nízkých teplotách, které snižují účinek soli, je využita struska. V okrajových částech se silnice ošetřuje především struskou a kamenivem. Podle důležitosti jsou ošetřovány také chodníky.