Už během dvou let by cyklisté mohli začít jezdit mezi Frýdkem-Místkem a Ostravicí nebo Čeladnou po dokončené cyklostezce. O výstavbě Beskydské cyklostezky se mluví už řadu let, nyní ale plány dostávají konkrétní obrysy.
„Počítáme s možností kofinancování evropskými penězi. Nyní Moravskoslezský kraj avizoval, že má pro tyto účely vyčleněno 120 milionů korun v rámci Regionálního operačního programu Moravskoslezsko,“ prozradil místostarosta Frýdlantu nad Ostravicí Bohumil Dolanský (KDU-ČSL). „Jsou to peníze, které tady asi v budoucnu zase dlouho nebudou. Rozhodli jsme se proto jednat,“ dodal. „Projekt, je ve fázi podání žádosti o územní rozhodnutí. V brzké době zažádáme Regionální radu o dotaci na realizaci cyklostezky,“ konstatoval Bohumil Dolanský. Náklady na výstavbu cyklostezky se odhadují na 35 milionů korun. Tři čtvrtiny z této částky by mohlo být financováno právě z tohoto operačního programu. „Po nové trase z Frýdku-Místku a Starého Města přes Bašku, Pržno, Frýdlant až na Ostravici a Čeladnou mohlo začít jezdit už v roce 2011,“ míní Bohumil Dolanský
Trasa obousměrné Beskydské cyklostezky bude dlouhá přes dvacet kilometrů a povede z velké části podél řeky Ostravice. „Šířka komunikace se bude pohybovat od dvou do tří metrů. Projekt počítá i s vybudováním odpočívadel, míst pro odkládání kol a turistických směrovek v návaznosti na již značené horské cyklotrasy,“ popsal novou cyklostezku místostarosta.
„Problémy s kompletací a smlouvami k pozemkům už máme prakticky vyřešeny. S některými majiteli jako je Povodí Odry, Lesy ČR, SmVaK nebo České dráhy nyní probíhají jednání o jejich podmínkách, mimo jiné i o volbě povrchu cyklostezky. V úvahu připadá zpevněný asfaltobetonový šotolinový povrch nebo rozebíratelný povrch například z betonové dlažby,“ doplnil.
O projektu se zcela konkrétně začalo mluvit před čtyřmi lety jako o části Páteřní cyklostezky z Ostravy do Beskyd. Cyklostezka by navazovala na další podobné komunikace v kraji. „Dnes jsme se posunuli ještě o kus dál. Jsme přesvědčeni, že nová trasa, která spádově překrývá prakticky celý mikroregion Frýdlantsko – Beskydy, by neměla sloužit jen turistům, ale i těm, kteří na kole dojíždějí třeba do školy, či do zaměstnaní,“ vysvětlil Bohumil Dolanský. Připomenul, že projekt Beskydské cyklostezky nabízí řadu možností k rozvoji agroturistiky i dalších navazujících aktivit a že cyklostezka je pro rozvoj turistiky a cestovního ruchu v regionu životně důležitá.