Díky úpravám se má zrychlit a zjednodušit propojení autobusové, železniční a automobilové dopravy. Projekt dopravního terminálu řeší prostor nalevo a napravo od budovy nádraží ČD. V prostoru nalevo by mělo vzniknout parkoviště pro 88 vozidel s pěti místy pro vozíčkáře a dvěma místy pro dobíjení elektromobilů.

Je přislíbena i technologie rychlodobíjecí stanice. Na ploše před budovou nádraží ČD vznikne prostor pro parkování vozidel taxislužby a prostor pro parkoviště K+R, tedy pro vyložení cestujících a nákladu s odstavením vozidla na nejnutnější možnou dobu. Tuto plochu bude možno využít při přistavování autobusů v době traťových výluk.

Na místě stávajícího parčíku mají vyrůst nové autobusové zastávky.Na místě stávajícího parčíku mají vyrůst nové autobusové zastávky.Autor: MěÚ Frýdlant nad Ostravicí

Napravo od nádražní budovy ČD vznikne nový autobusový terminál, který zlepší komfort cestujících autobusové dopravy. Zastávky budou vybaveny novými krytými přístřešky s elektronickými ukazateli odjezdů jednotlivých spojů a možností dobíjení mobilních telefonů a Wi-FI připojením.

Plocha současného parčíku bude částečně zmenšena, ale zároveň dojde k ozelenění plochy současného asfaltového autobusového stanoviště a výsadbě nových stromů, keřů a květin. Zároveň budou instalovány nové lavičky, odpadkové koše a informační tabule. Úprava se dotkne i prostoru před budovou bistra Lučina a před uhelnými sklady.

Hlavním podnětem pro zahájení přípravy projektu byl zájem města o odkoupení drážních pozemků v prostoru mezi Poštovní ulicí a kolejemi ČD, které jsou využívány jako skladovací plochy při realizaci drážních staveb v širokém okolí. Město vstoupilo do jednání s vlastníky pozemků, kterými jsou České dráhy a Správa železniční dopravní cesty.

Výstavba dopravního terminálu by mohla začít už v příštím roce, náklady by měly činit zhruba třicet milionů korun. Stavba už tento týden získala územní rozhodnutí.