Bagry a nakladače zde nyní skryjí ornici a po dokončení archeologického průzkumu odvezou nákladní auta přebytečnou ornici na vybraná místa v okolí Frýdku-Místku, v Palkovicích a v okolí Krnalovic. Do konce prázdnin pak budou provedeny přeložky plynovodů, vodovodů, sdělovacích kabelů a rozvodů elektřiny a naplno budou zahájeny zemní práce v hlavní trase budoucí dálnice v úseku od motorestu Hroch po konec stavby před Frýdkem-Místkem.

„Větší provoz na stavbě a v jejím okolí bude mít vliv i na život místních obyvatel. Zvýší se především provoz nákladních aut na místních komunikacích a na frekventované silnici I/48. Obyvatele proto žádáme o trpělivost a řidiče o opatrnost,“ řekl Jiří Kučera, hlavní stavbyvedoucí společnosti Skanska. „Místní komunikace budeme pravidelně čistit a jsme připraveni řešit i jakékoli jiné potíže, které by se v souvislosti se stavbou objevili,“ dodal Kučera.

Čtyřproudová, sedm kilometrů dlouhá silnice počítá mimo jiné se 160 metrů dlouhým tunelem a patnácti mostními objekty. Prvních 2,5 kilometru úseku je vedeno po stávající trase současné silnice I/48. Ta se tak dočká celkové rekonstrukce a rozšíření na čtyři pruhy. Zbývající část komunikace je vedena v nové trase. Průchod komunikace u obce Lysůvky je řešen tunelem o celkové délce 160 metrů.

Projekt zahrnuje také zbudování protihlukových stěn u obytných objektů v okolí silnice. Jedním z hlavních důvodu realizace stavby je fakt, že stávající komunikace z kapacitního hlediska neodpovídá prognózovanému nárůstu intenzity dopravy. Stavba úseku plní také významnou regionální roli díky křížením s mnoha důležitými lokálními komunikacemi.