Cílem těchto aktivit je podpora cestovního ruchu na severní Moravě a ve Slezsku a propagace Moravskoslezského kraje v Evropské unii. „Holaňďané jsou jedni z největších cestovatelů v Evropě. V minulosti navštívilo Českou republiku více než 100.000 turistů z Holandska každý rok. Víme, že zatím preferovali Krkonoše a Šumavu. Náš region má ale nejširší nabídku outdoorových aktivit a to chceme holandským návštěvníkům nabídnout,“ řekl k návštěvě v kraji náměstek hejtmana Pavel Drobil.
Infocesta po regionu zahrnovala návštěvy zajímavých míst. Kromě Ostravy a Stodolní ulice, se holandští návštěvníci podívali také na Slezskou Hartu, do Vrbna pod Pradědem, Karlovy Studánky, Štramberka, na Čeladnou či Olešnou. Zástupce holandských CK také velmi zaujaly industriální památky v Ostravě.
Už teď mají holandští zástupci konkrétní plány, jak svou cestu do našeho regionu využít.
Jedna CK chce na podzim uspořádat cyklistické zájezdy do našeho kraje, druhá zájezdy za golfem spojené s cestováním po regionu. Další CK budou své plány utvářet po návratu. Všechny CK se pak rozhodly, že přidají náš region do své nabídky zájezdů do ČR a na Slovensko.
„Je to pro nás začátek velké propagační akce, která souvisí také se zřízením letecké linky do Amsterodamu. Během příštích 5 let chceme zajistit spojení Ostravy s dalšími destinacemi v Evropě tak, aby bylo možné z Ostravy létat bez přestupů ve Vídni nebo v Praze. Holandsko je pro nás testem zda jdeme tím správným směrem,“ doplnil k návštěvě náměstek hejtmana Pavol Lukša.
Projekt, v rámci kterého odborníci na turistický ruch kraj navštívili, se připravuje od počátku ledna. Mottem celé kampaně je „Moravskoslezský kraj – užijte si 3x více“. Motto kampaně nebylo vybráno náhodně. Vychází z výzkumů, které kraj realizoval v Holandsku a během kterých zjistil, co potenciální návštěvníci z Holandska preferují a očekávají. A protože to byly především hory, outdoorové aktivity a zábava, vznikla koncepce „Užijte si 3x více“, která náš region prezentuje jako opravdu atraktivní cílovou destinaci, která má co nabídnout. V rámci kampaně byl také natočen historicky první TV spot o našem regionu, který poběží v holandských TV stanicích. V jednotném designu kampaně byl také vytvořen leták o regionu a informační brožura. Tyto tiskoviny jsou distribuovány v Holandsku. Navíc je k dispozici web kampaně, na němž se mohou zájemci dočíst více o MS kraji, stáhnout propagační brožuru, nebo si ji po zaregistrování objednat.