Pozemky zajímají realitní kancelář Sting, která sídlí jen pár metrů od stanoviště. Podle místostarosty Radima Kozlovského se sice jednalo, avšak bez konkrétního výsledku. „Momentálně se ten záměr pozastavil. Chtějí ho dál rozvíjet, ale vzhledem ke snížení poptávky o reality není příznivá doba,“ řekl redakci. „Já se obávám, že v letošním ani příštím roce se s tím nezačne. To je můj odhad, ale nejsem odborník na trh,“ poznamenal.

I v případě, že někdo pozemky koupí, musí zachovat přepravní terminál a veřejné WC, na stanovišti zůstane také 15 stání pro autobusy. V současnosti je jich čtyřiadvacet. Chodci by nepřišli ani o veřejný vstup a výstup do podchodu pod Frýdeckou ulicí.

Město si od příchodu soukromého investora slibuje hlavně chybějící finance na modernizaci staré budovy, WC a nevzhledného podchodu. Lidé by se tak po dlouhé době dočkali kulturnějšího cestování.

Banky developerské projekty odmítají

Realitní kancelář má s místem i jiné plány. „Mohu potvrdit, že zástupci skupiny společností Sting v loňském roce jednali s městem Třinec o zájmu využití pozemků na místě dnešního autobusového stanoviště,“ řekl ve čtvrtek redakci výkonný ředitel Michal Pitucha. „Nechali jsme vytvořit prvotní návrh využití těchto pozemků – takzvanou projektovou studii, se kterou jsme seznámili vedení města. Naším záměrem bylo nechat zde postavit objekt s prodejními a kancelářskými prostory. V tuto chvíli jsme byli nuceni jednání s městem pozastavit, a to vzhledem k současné situaci, kdy banky odmítají financovat realizaci většiny developerských projektů,“ pravil Pitucha. „Nejsme schopni říci, na jakou dobu se příprava realizace tohoto developerského projektu oddálí. Vše bude záviset na dalším vývoji světové finanční krize a jejích dopadech na českou ekonomiku.“

Kozlovský: Prodávat to nemusíme

O modernizaci AS se hovoří od roku 2005, kdy město stanoviště odkoupilo od českotěšínské společnosti Transportservis. Třinec přitom část pozemků investorům nabízí opakovaně. - více ZDE

„Důležitým mezníkem bylo zrušení regulačního plánu, který počítal s vybudováním podzemního parkoviště, což bylo asi nereálné,“ připomněl Kozlovský jednu z podmínek, která v minulosti zájemce odrazovala. Zdůraznil, že město parcely nenabízí proto, aby si vylepšilo příjmy. „Takovou potřebu prodávat nemáme, jako zajíce v pytli bychom to neodprodali,“ prohlásil místostarosta­.

Kam dál? Roční dotace na záchodky se blíží k půl milionu korun