Vyplývá to z rozpočtu fondu pro kraj. Na konferenci Transport o tom informoval ředitel SFDI Gustáv Slamečka. „Pro rok 2009 se počítá pro železnice s částkou více než tři miliardy korun, v dalším roce to bude 4,7 miliardy korun a pro rok 2011 je připraveno 3,1 miliardy korun,“ upřesnil Slamečka.

Z těchto peněz se bude financovat například pokračování optimalizace trati Mosty u Jablunkova-Bystřice, která je součástí III. železničního koridoru. Její modernizace začala minulý rok a ukončení je naplánováno na rok 2011. V příštím roce by měla začít rekonstrukce trati Bystřice nad Olší – Český Těšín. „Ta začne o dva roky dříve, než se původně předpokládalo. V roce 2009 až 2010 by měly probíhat práce na trati v úseku Studénka-Mošnov.

Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje, které bylo organizátorem konference Transport, zpracovalo také studii o možnostech nasazení nových kolejových vozidel na vybraných tratích v kraji. Podle generálního ředitele sdružení Miroslava Fabiana studie umožní získat ucelené informace o současném stavu regionální železniční dopravy včetně vozového parku a reálně posoudit uplatnění nových kolejových vozidel v budoucnosti.

Kam dál:

Podstatná část koridoru v Bystřici je hotova

Nový železniční tunel vzniká v Mostech u Jablunkova