Nové jízdní řády začaly fungovat vloni v prosinci. Ačkoliv město původně předpokládalo doladění nového systému teprve v polovině letošního roku, potíže byly natolik závažné, že první úpravou prošly jízdní řády už v lednu a další změna by měla začít platit v březnu. Prosincové novinky nejdramatičtěji prožívali zvláště starší a nemocní lidé z Riviery, pro které už je cesta do města příliš dlouhá a jsou proto odkázaní na dopravu autobusy.

„Nový jízdní řád po zrušení zastávky ze směru od Ostravské ulice odřízl polikliniku od velké části Místku. Pokud se k ní někdo chce dostat autobusem, musí nejdříve jet z Riviery na nové autobusové nádraží Na Poříčí. Tam složitě přestoupit na zpětnou linku a vystoupit na zastávce u polikliniky, ale na protější straně ulice,“ popsal například neúnosnou situaci Jaromír Grygar z místecké Riviery. Dojet o původní dvě zastávky dále tak těmto lidem zabralo i hodinu a navíc museli přestupovat. „Kdo vymyslel a schválil tuto nesmyslnou změnu, postavil si tím vskutku nehynoucí pomník bezohlednosti k občanům,“ zlobil se muž.

Při zavádění nových jízdních řádů je radní oficiálně hájili tím, že změny budou pro občany přínosné. „Přínos nových jízdních řádů spočívá především v posílení vazby městské části Místku s autobusovým nádražím, ale také ve vylepšení spojení okrajových částí města, jako Olešné, Povodí Odry, Nových Dvorů a Pavlíkovy ulice s centrem města,“ ubezpečil například vedoucí odboru dopravy frýdecko-místeckého magistrátu Miroslav Hronovský.

Město přesto s nedokonalostmi nového systému počítalo, proto měl zhruba půl roku probíhat provizorní zkušební provoz. Během té doby chtěl magistrát shromažďovat připomínky občanů a institucí, které by pak zapracoval do nových doladěných jízdních řádů a ty by pak měly platit aspoň další dva roky¨. Nevole občanů však město přiměla upravit jízdní řády už v polovině ledna sotva po jejich šestinedělí. Ani to však všechny potíže nezažehnalo, proto město opět zasedlo k jednání se zástupci ČSAD Frýdek-Místek a firmy UDI Morava, která optimalizaci dopravy ve městě navrhuje. Výsledkem jednání je návrh nových jízdních řádů MHD, který by měl začít platit od března.

„Náměstek primátorky Petr Cvik společnosti informoval o problémech, připomínkách a stížnostech občanů k novému systému městské hromadné dopravy a vyzval k co nejrychlejším změnám, které by vedly k odstranění nejvíce kritizovaných nedostatků,“ sdělila tisková mluvčí magistrátu Jana Matějíková. Nejvíce připomínek občané vznášejí ke zrušení bývalé linky číslo 2, ke spojení místní části Riviera s poliklinikou, ke zpožďování spojů a k vynechávání zastávek. Přepracované jízdní řády by už tyto připomínky měly zohledňovat. Zpracování změn v dopravě město svěřilo společnosti UDI Morava, která se zabývá oblastí silničního a městského dopravního inženýrství.

„Jsou to stejní lidé, kteří prováděli optimalizaci dopravy pro město i v minulosti, takže ví, že před lety byly negativní reakce na změny v MHD ještě mnohem bouřlivější, ale časem si na ně lidé zvykli a dnes je zase hájí oproti novinkám, ke kterým jsme museli přistoupit,“ obhajoval reformní proces náměstek primátorky města Petr Cvik s dovětkem, že to chce jen čas.