„Já jen říkám, že udělám maximum, co mohu ve svém úřadě udělat,“ uvedl. „My jsme se dohodli na zřízení pracovní skupiny, která začne urychleně pracovat na řešení, které bývalý ministr Slamečka pojmenoval jako časově omezené,“ řekl Bárta novinářům.

Více k tématu si přečtěte v souvisejících článcích

Gustav Slamečka, který je poradcem současného ministra, na schůzce v Hrádku hovořil i o variantě zvednout cenu mýtného ve špičkách nad rámec plošného zvýšení. Bártovi se nápad líbil. Skupina, do které pozval například poslance z Bukovce Petra Jalowiczora, má začít pracovat v těchto dnech.

První výsledky budou do tří týdnů

„Já si myslím, že by bylo férové říct, že nejpozději do tří týdnů bychom měli veřejnost informovat o prvních závěrech této skupiny. Bylo by ale nezodpovědné říkat, jak to bude. Já chci být odpovědným ministrem, který bude hledat nová, kreativní řešení. Ale nebudu vypouštět, obzvláště u těch nestandardních řešení, tu vizi dřív, než budu mít jistotu, že je reálná. Troufám si říct, že jsme probírali úplně všechna řešení. Ta pracovní skupina pracuje na urychleném, improvizovaném řešení, tak, abychom občanům co nejrychleji pomohli,“ prohlásil Bárta.

„Z druhé strany, já jsem informoval o tom, že pracuji na tvorbě jakési dopravní superkoncepce, která by přestala vnímat železniční přepravu v určité izolaci. A že toto místo je typickým příkladem toho, kdy je zapotřebí dostat nákladní přepravu na železnici a nikoliv na silnici,“ upozornil ministr dopravy.

Zdůraznil, že vzhledem ke stavu veřejných rozpočtů nebude slibovat, že se najde dostatek peněz na co nejrychlejší dokončení přípravy stavby přeložky silnice I/11. Slib z něj „nevypáčil“ ani krajský zastupitel Petr Gawlas, koordinátor nedávných protestních akcí v Hrádku. Ten mluvil o částce 100 milionů korun na výkupy. „Já jsem vám nic neslíbil. Ani sto milionů, ani osmdesát milionů. Neslíbil jsem žádné číslo. Nebudeme tady licitovat, já nemohu rozdělovat nějaký koláč, když v tuto chvíli nevím, jak ten koláč bude velký,“ utnul Bárta diskusi k penězům na novou I/11.

„Já dneska nemůžu slíbit, že na podzim příštího roku tu stavbu zahájíme. Alespoň něco ale určitě vykupovat budeme,“ konstatoval ministr, jenž připomněl, že se nyní dává dohromady seznam více než padesáti dopravních staveb, které budou zastaveny.

„Deset procent jeho návštěvy mě uspokojilo. Protože řekl, že je třeba utvořit pracovní skupinu, která urychleně připraví řešení nějak omezit kamionovou dopravu a pomůže lidem,“ řekl po jednání bystřický starosta Ladislav Olšar, autor výzvy, která protesty odstartovala.

„Devadesát procent mé nespokojenosti je s tím, že řekl, že se zastavují dopravní stavby v České republice. To znamená, že otazník visí i nad definitivním řešením dokončení I/11. A říkám si, že toto už není ve vztahu k Hyundai, toto je ve vztahu k lidem. A je to o tom, že ty peníze vždycky byly, jsou a budou, jenom stát je musí vhodně přerozdělit a musí si říct, co je jeho priorita. Buď budeme mít tanky, gripeny, anebo spokojené občany, kteří pět kilometrů do práce zajedou alespoň za nějaký reálný čas,“ pravil Olšar.

Do Hrádku nebyli pozváni zástupci Třince, na jednání nicméně dorazil třinecký místostarosta Ivo Kantor. V prostoru pro veřejnost se přihlásil o slovo a tvrdil, že ho zaráží už „obsada“, která se kolem stolu sešla. Míní, že všechny návrhy, které v minulých týdnech padaly, jsou nereálné. Uvedl, že Hrádek svůj dopravní problém vyřeší už příští rok a Bystřice je na tom ze všech obcí nejlépe, protože hlavní tah nevede centrem obce. „My v daném okamžiku musíme zatnout zuby a držet palce, že to v Praze s těmi penězi vyjde,“ prohlásil Kantor.

Bárta poznamenal, že je to jeho vůbec první služební cesta ve funkci ministra. Podle svých slov se chce s problémy seznamovat v terénu, aby pak mohl v pražské kanceláři dělat zásadní rozhodnutí.