Jednání, které trvalo tři a půl hodiny, bylo chvílemi velmi bouřlivé. Záměr zkritizovalo několik místních obyvatel. „Mně se tam pasou koně, já jsem škodný. Nemůžu to chválit. Pro mě se to tady úplně změní,“ litoval například Václav Svěrkoš. „Do Hnojníku jsme se přestěhovali, abychom měli klid,“ řekl. „Pokud by měl někdo zájem vědět, jaký to je hluk, když brzdí šestisetmetrový vlak, tak já mu to ukážu na Balinách,“ řekl Jaroslav Heczko, který prý pochybuje o informaci, že obcemi má denně projíždět maximálně dvaadvacet nákladních souprav. „Je možné, že se tu ,šije´ nějaká větší kapacita,“ myslí si Heczko. Petr Cichý má obavy, že kvůli průjezdům nákladních vlaků budou stát kolony aut od Stříteže až po hnojnickou křižovatku. „Tak to bude. Navrhuji novou cestu na Komorní Lhotku,“ prohlásil Cichý.
Ve chvíli, kdy hlavní inženýr projektu Ladislav Dorazil oznámil, že firma bude navrhovat zrušení železničního přejezdu přes polní cestu u drážního domku, jeden z občanů zakřičel: „Já ti dám, zrušit!“ Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) původně plánovala tříkolejnou dopravu v sousední Stříteži. Po petici, kterou podepsalo více než pět set občanů, byl návrh přepracován – dvoukolejka povede z hnojnického nádraží směrem na Český Těšín, jedna kolej zůstane zhruba od poloviny Střítežského lesa. Výhybna by měla mít délku 1100 metrů. „Kdyby tady nebyla ta výhybna, do protivky by ten plánovaný počet vlaků neměl šanci prolézt,“ uvedl na zastupitelstvu jeden ze zástupců SŽDC. V souvislosti se stavbou bude obec Hnojník požadovat rekonstrukci mostu přes říčku Stonávku, maximum protihlukových opatření a výstavbu nového podchodu. „Dvě třetiny obyvatel Hnojníka chodí přes železniční kolejnice,“ upozornil zastupitel Zdeněk Škuta (SN).
