„Zahájení zadávacího řízení pro stavbu obchvatu se předpokládá v říjnu 2015, zahájení realizace ve druhém čtvrtletí roku 2016," řekl nedávno ministr v odpovědi na interpelaci frýdecko-místeckého poslance Igora Nykla.

Zatímco práce na obchvatu Třince pokračují podle posledních informací z Ředitelství silnic a dálnic v souladu se stanoveným harmonogramem, Frýdek-Místek stále marně čeká na zahájení stavby. Starosti obyvatelům města přidělalo dubnové zrušení jednoho ze tří nutných stavebních povolení. Úředníci ministerstva dopravy totiž při jeho vydání na část trasy, která zasahuje do chráněného území přes řeku Morávku, rozhodli na základě nepravomocného správního rozhodnutí.

A to je problém i proto, že letos nabyla účinnosti novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí. Ředitelství silnic a dálnic, které má výstavbu obchvatu ve své kompetenci, tak musí doložit aktuální dokumenty o výsledném vlivu stavby na životní prostředí. Čas má do konce června příštího roku. To by ale mohlo oddálit zahájení stavby obchvatu.

„Jedná se tedy o nejzazší termín pro doplnění ze strany ŘSD. Pokud Ředitelství silnic a dálnic předloží toto doplnění za měsíc, bude řízení pokračovat již za měsíc. Obava o zdržení stavby o celý rok je tedy neopodstatněná. Okamžitě po doplnění bude řízení pokračovat," konstatoval ve sněmovně Dan Ťok.

Už letos by ale mohla začít sanace Skatulova hliníku, lokality na okraji města, kam kdysi Válcovny plechu vozily nejrůznější průmyslový odpad, včetně chemikálií. Skládka stojí na trase plánované silnice.

Ministerstvo financí vyhlásilo na konci března tendr na sanaci dávné ekologické zátěže. Lhůta pro podání nabídek měla končit v polovině června, jenže termín byl prodloužen o více než měsíc. Nabídku lze podat do čtvrtka.