„Zimní gumy jsem si na auto nahodil ještě před zpřísněním silničního zákona. Nechtěl jsem riskovat zbytečnou pokutu. Do ostřikovačů jsem si už taky nalil zimní směs. Lopatka, smetáček a škrabka na zamrzlá okna, to všechno v mém voze už taky najdete,“ poznamenal v pátek třiačtyřicetiletý Rudolf Stuchlík. Muž z Frýdku-Místku připustil, že kdysi jezdil celý rok jen na letních pneumatikách. Byť s nimi nikdy nehavaroval, letos si může říct, že by jej zima neměla ničím překvapit.

V to samé doufá i ředitel společnosti TS Jaromír Kohut. „Nedá se asi s určitostí říct, že se jedná o nejsložitější období. Tím je pro nás období po zimě,“ pravil.

„Ale zima je určitě specifická, protože se provádí v těžkých klimatických podmínkách a tlak veřejnosti na sjízdnost komunikací a schůdnost chodníků je velký. Těžké období nastává především při dlouhotrvajících srážkách nebo dlouhodobě opakujících se změnách počasí, kdy se sněhové srážky v minusových teplotách střídají s oblevami,“ naznačil. Podle svých slov zastává názor, že „na zimní údržbě se šetřit nesmí“.

Vladimír Kasztura z firmy Nehlsen Třinec nicméně říká, že o úsporách se mluvit dá.

Více přináší sobotní Frýdecko-místecký a Třinecký deník.

MARTIN ŠRUBAŘ
MAREK CHOLEWA