Vyplývá to i z koncepce parkování, kterou si město nechává zpracovat. Nejdříve proběhla v květnu a červnu měření potřebná data byla sbírána v různých denních i nočních dobách, a to ve všední dny i o víkendech.

Odborníci tak získali informace o množství parkujících automobilů ze zhruba čtyř set uličních úseků. V srpnu pak byli radní seznámeni s úvodní analytickou částí koncepce, která zmapovala stávající situaci a vyhodnotila statistická data na Sosně, Terase, v Lyžbicích, ve Starém Městě, na Kamionce a v lokalitě Za Tratí.

O koncepci parkování se mluvilo minulý týden i na jednání třineckých zastupitelů.

„Na přelomu září a října dostaneme návrh opatření, jak hospodařit s parkovacím stáním a jak regulovat parkování,“ řekla při jednání primátorka Věra Palkovská. Vylíčila, že z některých ulic se může stát jednosměrka, jinde například nastane regulace v podobě krátkodobého stání.

„Oproti řadě větších měst máme parkovacích míst dostatek, jenom je potřeba více regulovat, lépe hospodařit a mluvit o docházkové vzdálenosti,“ podotkla primátorka. Problematické je například noční parkování obyvatel sídlišť.

V Třinci a okolních obcích žije 54 tisíc obyvatel, na ně je nahlášeno 38 tisíc aut. Podle výsledků dřívější ankety si podstatná část lidí nepřeje, aby na úkor zeleně vyrostla nová parkovací místa. Vhodné pozemky navíc ne vždy jsou ve vlastnictví města. Proti výstavbě nových parkovišť hovoří i fakt, že jedno parkovací místo stojí zhruba půl milionu korun.

„Například Sosna se bez parkovacího domu neobejde. Přípravy výstavby jsou v plném proudu,“ doplnila primátorka Palkovská. S návrhem parkovacích opatření se seznámí nejen komise či radní, město plánuje s projektem seznámit také širokou veřejnost, a to při setkání v kině. Konečné slovo pak bude mít zastupitelstvo.