Přitom dlouho se hovořilo i o možnosti, že místo by mohlo být průjezdné ještě před koncem roku. - více ZDE

„Nedalo se to stihnout,“ řekla v pátek redakci šéfka odboru dopravy Miriam Hronovská, která za Třinec chodí na kontrolní dny.

„Na mostě jsou dodělávky, není tam svrchní asfalt. A celý most může být spuštěn až po zatěžkávacích zkouškách. Ty proběhnou, až to bude kompletně hotové, tedy na jaře,“ dodala.

Úřady zároveň od pátku zjišťují, jak se na silnici I/11 projevilo odstartování výroby v nošovické automobilce. „Stahovala se data ze dvou vizuálních radarů, v Neborech a na Kamionce, a porovnají se s těmi před spuštěním Hyundaie. Radary akorát neumí rozlišit nákladní a osobní vozidla,“ vysvětlila. Přesná čísla budou k dispozici po víkendu.

Právě případný nárůst dopravy má částečně kompenzovat obří křižovatka na Balinách. Ředitel Správy silnic Moravskoslezského kraje Tomáš Böhm chce se stavbaři jednat příští týden. „Měli by říct, kolik dnů bude dokončení trvat. Při počasí od ledna do března předpokládám, že se dostaneme do období jarních měsíců,“ řekl Deníku.

Upřesnil, že jde o hydroizolaci na mostech, která vyžaduje určitou vlhkost konstrukce, a pokládku asfaltových vrstev. Böhm řekl, že stavbu komplikují i problémy s vazbou na koridorovou trať.