Objízdné trasy a zákazy vjezdu ze Sviadnova a okolí zmizely. Skončila totiž uzavírka křižovatky „U Šimla", kterou stavebníci od začátku letních prázdnin přeměňovali na kruhový objezd.

Už v úterý večer se první řidiči po novém „rondelu" mohli projet. Přestože je místo průjezdné, šoféři musejí dbát zvýšené pozornosti po cestě se stále pohybují stavební stroje a dělníci, kteří mají na starosti dokončovací práce. Na některých místech totiž chybí například dodělat chodníky nebo nastříkat vodorovné dopravní značení. Krajští silničáři předpokládají, že zcela hotovo bude 20. září.

„Věřím, že křižovatka zajistí více bezpečnosti nejen řidičům, ale i chodcům, a to díky nově vybudovaným chodníkům a místům pro přecházení. Rovněž očekávám snížení rychlosti projíždějících vozidel," okomentoval novinku starosta Sviadnova Boris Řeha.

Obec podle něj ze svého rozpočtu hradila stavbu nových chodníků a veřejného osvětlení, a to za přibližně 700 tisíc korun. Většinu nákladů, přes šest milionů korun, pak platí Správa silnic Moravskoslezského kraje. Přestože starosta oceňuje stavební firmu, která předala hlavní část díla ve stanoveném termínu, stavba se podle něj neobešla bez komplikací.

„Přes veškeré problémy, nepříjemnosti a místy i situace k pláči, můžeme dnes říct, že stavba okružní křižovatky snad dopadla dobře. Nejvíce potíží bylo v počátku stavby, především s přeložkami podzemních inženýrských sítí. Značně nás trápilo nepřehledné a nesystematické dopravní značení," uvedl Boris Řeha.

Řidiči se ve Sviadnově museli vyrovnat se značnými dopravními problémy značky zakazovaly vjezd do Ostravské ulice, a to už asi kilometr před rozestavěnou křižovatkou. Řidiči nesměli také do Staříčské ulice, vjezd byl povolen jen autobusům a dopravním obsluhám.

Objízdná trasa z Frýdku-Místku do Paskova vedla po dálnici D56, na které se v daném úseku neplatilo mýtné. Přestože autobusy centrem Sviadnova projíždět mohly, uzavírka se dotkla i cestujících některé zastávky totiž byly zrušeny, jiné byly nahrazeny provizorními. Přestože autobusy ještě včera jezdily po změněných trasách, ode dneška by ale vše mělo být ve starých kolejích.

Řidiči, kteří se po novince stihli projet, si zajisté všimli atypické podoby středu objezdu, jenž je ve směru z Lískovce do Staříče průjezdný umožní tak projet vozům s nadměrnými náklady, které vyjíždějí z Huismanu a Hutních montáží. Za běžného provozu ale bude střed zajištěný uzamykatelnými závorami, jež pracovníci nainstalují.