Třeba v Třanovicích zprovoznili vytouženou okružní křižovatku loni v červnu. „Měli jsme v tom úseku obrovské problémy s bezpečností. Stávalo se hodně vážných dopravních nehod," poznamenal tehdy starosta obce Jan Tomiczek. A tamní obyvatelé si nový kruhový objezd nemůžou vynachválit.

Středový kruh totiž tvoří přirozenou překážku, kolem které jezdí řidiči pomaleji, a proto i případné nehody mívají jen lehké následky. Podle odborníků z organizace BESIP, která spadá pod ministerstvo dopravy, navíc na takovýchto křižovatkách platí podstatně jednodušší pravidla silničního provozu.

Města a obce o výhodách kruhových objezdů vědí. Přestavbu stávající křižovatky v centru obce na kruhový objezd plánují například v Krmelíně. I krajští silničáři totiž připouštějí, že by šlo o nejvhodnější variantu. „Křižovatka je situována v nepřehledném místě, kde nejsou dodrženy rozhledové poměry," uvedla mluvčí Správy silnic Moravskoslezského kraje Šárka Vlčková. Stavební náklady se odhadují na dvanáct milionů korun. V Bílé knize, která mapuje plánované investice na silnicích v kraji, se mluví také o výstavbě kruhového objezdu na rozcestí v Hukvaldech.

To ve Frýdku-Místku začala výstavba kruhových objezdů v roce 1998. Nejprve vznikla okružní křižovatka u Kostikova náměstí, pak se přidaly další. V provizorní kruhový objezd se v dubnu změnila i frekventovaná křižovatka U Rady, v té době totiž procházela rekonstrukcí. A řidiči si na dočasnou změnu rychle zvykli.