„Kdy se začne se stavbou kruhového objezdu na Tyrské? Můžete být nějak konkrétnější?“ zajímalo při jednání v Třinci Adolfa Bolka, který vede osadní výbor v Neborech.

Stavební povolení už mají, s penězi je to mnohem komplikovanější

„Co se týká kruháče u Napoleona, je hotové stavební povolení. Město i nadále činí vše potřebné pro přípravu, ale je třeba si říct, že stavba by stála devadesát až sto milionů korun,“ konstatovala starostka Věra Palkovská. Připomněla, že v místě nedávno proběhlo cvičení elitní jednotky hasičů, kteří srovnali se zemí objekt bývalého nevěstince. Ten by stejně musel stavbařům ustoupit. - více ZDE

Prioritou je přeložka, na kruháč chce město "číhat"

Situace s financováním kruhového objezdu však není nejrůžovější. „Samotná komunikace patří Ředitelství silnic a dálnic. A já si teď dovolím hodně – jestliže budeme tlačit na ŘSD, ať nám dá sto milionů na jeden problém v Třinci, myslíte, že nám dá ŘSD na výkupy pozemků, aby začal alespoň jeden úsek?“ ptala se Palkovská Bolka. Na letošní výkupy pro přeložku silnice I/11 je zatím vyčleněno 24 milionů korun, starostka přitom říká, že je zapotřebí sehnat asi čtvrt miliardy. - více ZDE

Podle ní je evidentní, že na stavbu „kruháče“ na komunikaci, která navíc nepatří městu, nejsou peníze ani v třineckém rozpočtu.

Problémů je víc, řešit se musí Kamionka i Zobawa

Městu tak nezbývá než čekat. „Budeme mít přípravu a budeme číhat,“ zopakovala starostka. „My tady takových problémů máme více. Nebory-Dušinec, Kamionka, Zobawa,“ poznamenala. „Na druhou stranu, až bude nová přeložka, tak vlastně tady ten kruháč nebude to nosné.“

Adolf Bolek přesto považuje modernizaci křižovatky na Tyrské za nutnost. „Každopádně by se to mělo postavit dřív než přeložka, která bude mít určitě zpoždění. Buď by se to mělo udělat současně, nebo před tím,“ konstatoval Bolek.

Nová silnice I/11 má stát do roku 2013, zatím však získala jen územní rozhodnutí ve dvou úsecích. Rozhodnutí k trase Třanovice-Nebory vrátil krajský úřad zpět k novému projednání, protože je nutné změnit územní plán obce Hnojník. I v případě, že stát urychleně vyčlení stovky milionů korun na výkupy, stavba nezačne dříve než na sklonku roku 2011.

Palkovská navíc upozorňuje, že o silnici za zhruba osm miliard budou po květnových volbách rozhodovat zcela jiní lidé než dosud.