„Tohle těžce nezvládli, prostě to totálně podcenili. Ani ve snu by nás nenapadlo, že by to projektant neprodloužil až ke břehu, jemuž se říká Kempy,“ prohlásil Petr Janeczek, jenž žije v osadě Haže. Lidé říkají, že důsledek „chybějící“ části východní bariéry pocítili už loni na jaře, kdy po ještě nedokončeném silničním průtahu začala jezdit první auta.

„Problém je v tom, že silnice I/11 se točí k Olši směrem doprava. S Kempama to pak vytváří ,nádherný´ zvukovod. A jelikož protihluková stěna na protější straně je vysoká, tak to úžasně odráží zvuk i do osady Haže. Je to velká změna, jsou to stresy. Dokonce i těm nahoře, co bydlí pod lesem, to vadí, a to je řádově šest set metrů,“ přiblížil Petr Janeczek s tím, že v této části Hrádku chce hluk vyřešit asi dvacet domků. Podobné pocity však mají desítky lidí v sousední obci, protože v oblasti je hranice katastru.

Situace není tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Alespoň z pohledu místní samosprávy. Nyní se bojuje hlavně za to, aby se na nové silnici snížila povolená rychlost na 70 kilometrů za hodinu, byť se to motoristům nebude líbit.

Více přinese úterní regionální příloha Frýdecko-místeckého a třineckého deníku.