„Po opravě budou viditelné dvě změny. Především bude lávka bezbariérová. V místě, kde původně vedla část schodiště, bude vybudována bezbariérová rampa, která nabídne bezpečný sjezd nejen maminkám s kočárky a cyklistům, ale také občanům upoutaným na invalidní vozík. Druhou změnou bude, že asfaltovou mostovku nahradí pozinkované ocelové rošty," popsal proměnu lávky náměstek primátora Karel Deutscher.

Budou omezení

Lávka vedoucí ze Sadové do Žižkovy ulice je ve špatném technickém stavu. Před časem dokonce hrozilo, že bude zcela uzavřena. Město před dvěma lety provedlo jen nejnutnější opravy. Polovinu lávky, kterou dělí koridor s inženýrskými sítěmi a horkovodem, zaslepilo. Zároveň zmizelo zchátralé staré schodiště.

„Abychom nechali v provozu alespoň druhou část lávky, museli jsme mimo plánovanou rekonstrukci vybudovat k lávce zbrusu nové schodiště. Vycházeli jsme z již navržených plánů tak, aby následné práce mohly bez problémů navazovat," uvedl vedoucí odboru dopravy Miroslav Hronovský. Na větší rekonstrukci tehdy chyběly peníze.

Novému schodišti ale chyběly nájezdy pro kočárky. Maminky s kočárky tak používají hlavně náhradní přechod na třídě T. G. Masaryka, přesněji přechod přes Rubikovu křižovatku. Od lávky je vzdálený zhruba 130 metrů.

A při rekonstrukci lávky ho budou využívat i další lidé, lávka totiž bude uzavřena. Na čtyřproudové komunikaci I/48 vedoucí pod lávkou bude postupně vždy v jednom jízdním směru svedena doprava do jednoho jízdního pruhu.

V energolávce je veden také horkovod a elektro a sdělovací kabely. Rekonstrukce ale nezmění napojení na stávající dopravní a technickou infrastrukturu. Firma, která veřejnou zakázku získala, má rekonstrukci lávky dokončit do konce listopadu.