Silničáři už předem avizovali, že stavební sezona 2014 a 2015 na komunikacích v regionu bude mimořádná. Moravskoslezský kraj má totiž šanci získat dvě a půl miliardy v dotacích, které využije na rekonstrukce a opravy silnic II. a III. třídy. Tento „balík" peněz však musí vyčerpat do konce příštího roku.

„Musíme vyvíjet zvýšený tlak na zhotovitele staveb, na dodržování smluvních podmínek, termínů a kvality prací," poznamenal náměstek hejtmana Martin Sikora.

Dělníci se na přelomu července a srpna pustili třeba do rekonstrukce silnice II/483 mezi Čeladnou a Frenštátem pod Radhoštěm. Úsekem mezi Kunčicemi pod Ondřejníkem a Frenštátem neprojedou motoristé vůbec, na zbylém musejí počítat se zdržením. Provoz totiž řídí semafory, čekací doba je deset minut.

Dopravní komplikace už řadu týdnů trápí také řidiče na silnici první třídy mezi Frýdkem-Místkem a Ostravou, bez omezení neprojedou ani po frekventované silnici vedoucí do Beskyd, tedy mezi Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí. Novou cestu už vyhlížejí také lidé v Kozlovicích a Palkovicích. Dělníci už v dubnu zbourali nevyhovující most přes řeku Ondřejnici v KozlovicíchMěrkovicích, v posledních týdnech kromě výstavby nového přemostění začali opravovat silnici ve zhruba tříkilometrovém úseku od kaple v PalkovicíchMyslíku po kozlovický obecní úřad. Pokračující práce na inženýrských sítích zase komplikují dopravu v Hukvaldech a Fryčovicích.