Články, které o tomto problému nedávno vyšly na stránkách Deníku, rozpoutaly nová jednání mezi občany, lískoveckým osadním výborem a magistrátem. Silnice je jedinou spojnicí mezi centrem a okrajovou částí obce a přímo u ní stojí například i místní základní škola. Lidé si stěžují na to, že v těchto místech řidiči nedodržují povolenou rychlost, proto už mnohokrát bezúspěšně prosili město i policii o umístění radaru nebo alespoň o častější policejní kontroly v těchto místech. Cesta je tu na některých místech tak úzká, že se náklaďáky pravidelně nabourávají do rohu nejbližšího domu. „Už pětkrát jsem měl kamiony nabouranou chalupu,“ poukazoval zdejší občan Jiří Sýkora. Mimoto je cesta je pro místní obyvatele doslova životu nebezpečná. Kamiony tu zmrzačily už dvě místní děti. Před mnohatunovými valníky neměly kam uhnout a kolosy je doslova rozmáčkly o plot. „Kamion mi tu přejel syna. Vedl jsem ho za ruku a když nás kolos míjel, zachytil ho a strhnul. Můj syn se z toho vylízal, mnohem hůře ale dopadla dcerka mých sousedů. Tu jiný projíždějící kamion přimáčkl k plotu. Neměla kam uhnout. Nehodu přežila, ale s velmi těžkými následky,“ pověděl Ludvík Nytra, který bydlí v Lískovci u nebezpečné cesty.

Strach o životy dětí

„Mám dvě malé děti a mám velký strach, aby se jim tu na cestě něco nestalo. Někdy mám sama problém se projíždějícím kamionům vyhnout. Když se tu někdy míjejí, to je skutečně zážitek. A vůbec nejhorší je, že tu jezdí neskutečně rychle, vůbec nedodržují rychlost, ale nikoho to nezajímá a nikdo to nekontroluje. Policii v těchto končinách nepotkáte,“ postěžovala si Monika Valigurová z Lískovce. „Už deset let se to snažíme řešit, ale bez nejmenšího výsledku. Nikdo nás neposlouchá,“ posteskl si Jiří Sýkora. „Skutečně nemáme zastání, nenašli jsme oporu ani v našem osadním výboru. Až po článcích, které nedávno vyšly v Deníku, s námi začal o problému magistrát znovu jednat,“ dodali Lískovčané. „Sešli jsme se minulý týden se zástupci osadního výboru a občany, kterých se tento problém týká,“ informoval náměstek frýdecko-místecké primátorky Petr Cvik (ČSSD). Výsledky jednání jsou ovšem prozatím stále ještě neurčité. „Hned po zranění dětí před několika lety město v nejužším místě tuto komunikaci rozšířilo. Zpracovali jsme také studii výstavby chodníku v úseku od základní školy po transformátor. Tato stavba byla zařazena do zásobníku investičních akcí,“ vysvětloval náměstek primátorky. „Stavba tohoto chodníku ale není ani pro zdejší osadní výbor nejvyšší prioritou. Tou je stavba chodníku podél krajské hlavní silnice,“ dodal Cvik. Uvedl, že letos město plánuje provést studii i další etapy výstavby chodníku až po lískovecký hřbitov. „Stavba bude ale možná jen za předpokladu výkupu částí přilehlých pozemků a posunutí plotů, se kterými budou muset souhlasit všichni dotčení majitelé,“ konstatoval náměstek primátorky a podotkl, že zatím někteří majitelé souhlas nedali.

Police radar nemá

Město v tomto úseku také zpomalilo rychlost na 40 kilometrů v hodině, což prý je dostatečné omezení, pokud se bude dodržovat. Řidiči tu ovšem rychlost nedodržují. „Umístění retardérů nám tady neumožňuje zákon,“ vyjádřil se Petr Cvik. Retardéry totiž není možné stavět mimo jiné na komunikacích, na kterých nejsou vybudované chodníky. Měřit rychlost tu nemůže ani městská policie, která nevlastní potřebný radar. „Státní policii jsme o měření rychlosti na tomto úseku už několikrát požádali. Tento týden se máme sejít s novým okresním policejním ředitelem a problém s ním znovu prodiskutuji,“ slíbil Petr Cvik. Od osadního výboru nyní očekává, že znovu probere, které investice jsou pro Lískovec nejdůležitější.