„Už od pondělka 20. dubna se řidiči jedoucí po estakádě setkávají s dopravním omezením. Na mostě přes řeku Ostravici na Hlavní ulici je doprava svedena z původních dvou pruhů jen do jednoho jízdního pruhu,“ upozornila mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu Jana Matějíková. „Důvodem dopravního omezení je probíhající druhá etapa oprav mostních závěrů,“ vysvětlila. „Je proto potřeba se při průjezdu městem zvláště v čase dopravních špiček obrnit trpělivost a připravit na to, že průjezd potrvá déle než obvykle,“ dodala mluvčí. Dopravní situace není příliš příznivá ani na ostatních páteřních komunikacích města. Část řidičů se totiž snaží hlavnímu tahu vyhnout a volí například trasu přes nedaleký koloredovský most na Revoluční ulici.

„Oprava probíhá na mostu, který je součástí hlavního průtahu městem. Tím denně projede až čtyřicet tisíc vozů. Jedná se o most, který je součástí mezinárodní silnice I/48. V místě opravy je doprava svedena z původních čtyř jízdních pruhů pouze do zbývajících dvou pruhů. Řidiči proto musejí počítat s dopravním omezením a následnými kolonami,“ doplnil informaci vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství magistrátu Miroslav Hronovský. Podotkl, že však most neopravuje město. „Most je ve vlastnictví státu a opravu zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic ČR,“ vysvětlil Miroslav Hronovský. Práce na opravě mostu potrvají až do konce května.

„Nejvíce ucpaný je most přes řeku Ostravici, kolony se ale ve špičkách většinou táhnou přes Rubikovku až ke Kauflandu. Mnoho řidičů se snaží uzavírku objet přes koloredovský most, ale myslím, že si příliš nepomohou, časově to vyjde zhruba nastejno,“ popsal situaci jeden z řidičů Radomír Petroš z Dobré, který má firmu na Zámeckém náměstí ve Frýdku a přes město za zakázkami musí vyjíždět i několikrát denně. „Oprava mostu je asi nutná, ale kolony, které se kvůli ní tvoří, jsou opravdu velmi nepříjemné. Jen průjezd městem někdy trvá tak deset, patnáct i více minut. Když to člověk musí absolvovat několikrát denně, velmi to práci zdržuje,“ povzdechl si podnikatel.