Řidiči si mohou oddychnout: Ulice 8. pěšího pluku v samém centru Místku je otevřena a žádné další uzavírky už tady v dohledné době nebudou. Ulice po celý poslední rok procházela celkovou revitalizací.
Dnes byla slavnostně předána do užívání. „Proměna ulice byla zahájena minulý rok v červnu a skončila právě v těchto dnech. Po roce prací rozdělených do tří etap, které si vyžádaly i značné úpravy inženýrských sítí, se mohou řidiči i pěší těšit z ulice, kde jsou jednotlivé jízdní pruhy odděleny středovým pásem s lavičkami, zelení a parkovacími místy.
Těch oproti původnímu stavu přibylo téměř 250. Celkem zde tedy je 287 parkovacích míst, přičemž z toho 16 míst je určeno pro invalidní občany. Parkovné na těchto místech je bezplatné,“ popsal změny náměstek frýdecko-místecké primátorky Miroslav Dokoupil (ČSSD). Doplnil, že pro řidiče bude novinkou také vjezd na parkoviště u polikliniky, který je nyní možný pouze z Pivovarské ulice. Původní vjezd z ulice 8. pěšího pluku je zrušen.
Nově pak byl vytvořen i systém veřejného osvětlení, úpravou prošel i vstup do Komerčního centra a přes ulici nyní vedou i bezbariérové a nasvětlené přechody pro chodce. Chodníky dostaly namísto nevzhledného asfaltového povrchu zámkovou dlažbu a kolem bulváru vylo vysazeno 155 stromů a 262 keřů.
Stavba probíhala na tři etapy
Přibyly zde rovněž kryté autobusové zastávky, městský mobiliář a stojany na kola. „Náklady na revitalizaci ulice činily 103 miliony korun, přičemž téměř 93 milionů korun z této částky bylo hrazeno z dotace,“ upřesnila mluvčí města Jana Matějíková. Provedené úpravy by měly v lokalitě zklidnit dopravu, snížit rychlost projíždějících aut i omezit tranzitní dopravu přes centrum, čímž by se měla zvýšit bezpečnost chodců.
„Stavba, jejímž investorem bylo město Frýdek-Místek, probíhala na tři etapy. V každé etapě byly nejdříve odstraněny staré vrstvy komunikací a zeleň. Následovaly práce na přeložkách inženýrských sítí. Poté už jsme začali stavět konstrukční vrstvy silnice, parkovišť a chodníků, provedli jsme pokládky obrubníků a zámkových dlažeb a instalovali veřejné osvětlení. Nakonec jsme vysázeli podél chodníků novou zeleň a umístili dopravní značení,“ popsal průběh stavby vrchní stavbyvedoucí Rostislav Brener z frýdecko-místeckého závodu společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava, která stavbu provedla.
„Nejnáročnějším úkolem v průběhu rekonstrukce bylo sladit stavební práce s intenzivním provozem dopravy i pěších. Ulice navíc sousedí s městskou památkovou zónou. Proto probíhala rekonstrukce postupně ve třech etapách, ve kterých se pracovalo vždy na jedné polovině komunikace. Po jejím dokončení byl na hotovou část převeden provoz a zahájily se práce na druhé polovině komunikace,“ doplnil generální ředitel společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava Tomáš Vítek.
„Velký dík za trpělivost si zaslouží i občané města. Strpět uzavírky i prach a hluk ze stavby někdy bylo náročné, ale myslím, že se trpělivost určitě vyplatila. Získali jsem úpravnou ulici a téměř tři sta bezplatných parkovacích míst,“ usmíval se náměstek frýdecko–místecké primátorky Petr Cvik (ČSSD).