Zatímco výstavbu obchvatu má jako investor na starosti Ředitelství silnic a dálnic, vybudování mostů nad silničním obchvatem v ulicích Nad Přehradou a K Olešné bude v režii magistrátu.

„Pro město jsou velmi důležité, pro osobní dopravu, cyklisty i chodce,“ uvedl náměstek primátora Karel Deutscher.

Městští zastupitelé před rokem schválili, aby si magistrát vzal realizaci dvou mimoúrovňových křížení místních komunikací na svá bedra, byť v té době nebylo jasné, kdo to zaplatí.

Náklady se celkově odhadují na více než 81 milionů korun. Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury schválil městu příspěvek v maximální výši téměř 59 milionů korun. Dotaci na křížení místních komunikací s nadřazenou infrastrukturou dostane ještě dalších osm tuzemských radnic.

V případě dražšího ze zamýšlených mimoúrovňových křížení půjde o náhradu za propojení stávající místní komunikace v ulici Nad Přehradou s ulicí 17. listopadu. Současnou cestu totiž „rozsekne“ nový obchvat.

Pokud by stavební objekty nevyrostly, došlo by ke zrušení dvou ze čtyř stávajících přístupů do lokality Olešná ze směru od města, které jsou vhodnější z hlediska vedení rekreační dopravy.

Všichni, kteří tyto stávající trasy z města do lokality Olešná a naopak využívají, by museli využívat zbývající dvě trasy, a to po Příborské a Palkovické ulici, kde bude zachován běžný silniční provoz.

Jenže trasa by se tím protáhla. Zůstane sice společná stezka pro chodce a cyklisty, která vede z Kvapilovy ulice k hrázi přehrady, ta ale nemůže podle magistrátu nahradit dva zrušené přístupy z města do rekreační lokality Olešná.

Nachází se tam sice pouze zhruba sedmdesát nemovitostí, v dané oblasti se navíc dle platného územního plánu s bytovou výstavbou nepočítá, přesto jsou přístupové komunikace kvůli rekreantům vytížené.