Ve funkci skončí dosavadní jednatel Jan Širc, kterého od 1. srpna vystřídá náměstek primátora Karel Deutscher. Rozhodla o tom rada města v působnosti valné hromady společnosti.

MHD ve městě dlouhé roky provozuje soukromý dopravce ČSAD Frýdek-Místek. Nově zřízený dopravní podnik nabídl v květnu zastupitelům dvanáct variant provozování MHD, byť nakonec žádná z nich neuspěla. V dusné atmosféře se křehká radniční koalice na provozování MHD dopravním podnikem znovu neshodla – proti byli zástupci hnutí ANO a Naše město F-M. Sociálním demokratům, kteří jsou hlavními zastánci dopravního podniku, tehdy nepomohla při hlasování ani přízeň opozičních komunistů.

Jednotlivé nabídky se lišily rozsahem dopravní obslužnosti i různými typy autobusů, které by MHD zajišťovaly. Definitivní verdikt vyřkne až nové zastupitelstvo, které vzejde z říjnových komunálních voleb.

Náměstek primátora Jiří Kajzar z hnutí Naše město F-M už po květnovém jednání avizoval, že se hnutí bude snažit fungování dopravního podniku do finálního rozhodnutí utlumit. Radní odvolali Širce s tím, že pracovní poměr skončí i dalším dvěma pracovníkům dopravního podniku a všichni dostanou odstupné. Jan Širc, který bude vykonávat funkci jednatele ještě měsíc, provede personální změny ve společnosti tak, aby byly minimalizovány personální náklady i závazky společnosti kromě těch, které jsou nutné k zajištění jejího provozu.

Jednatel ještě radní informoval o možnosti úprav tarifu MHD s využitím dotací, které vláda chystá pro vybrané věkové kategorie pro mladé do 26 let a pro seniory nad 65 let. Městská pokladna by díky tomu mohla mít ročně navíc až desítky milionů korun.

Do vyostřené situace ohledně dopravního podniku přispěl i stávající dopravce, který provozuje MHD. Společnost spustila informační kampaň pro frýdecko-místeckou veřejnost nazvanou Stop lžím, ve které se vymezuje proti informacím ze strany zástupců dopravního podniku. Magistrát kontroloval vlastním „seriálem“ s podtitulem Fámy a Fakta, ve kterém odmítá některá tvrzení dopravce.

Zakázka na provoz MHD po dobu deseti let má hodnotu přibližně 1,1 miliardy korun. Většina cestujících využívá tarif MHD zdarma, díky čemuž jezdí autobusem bezplatně.