„V současné době čekáme na souhlas silničního správního úřadu s uvedením semaforů do provozu. Vydáván je až poté, co jsou semafory vybudovány,“ uvedl náměstek primátora Karel Deutscher. Do ostrého provozu by mohly být semafory uvedeny do konce listopadu.

Dopravní situace je na frekventované čtyřproudové silnici I/56 složitá pro chodce i pro řidiče, kteří chtějí vyjet z vedlejší silnice na hlavní tah. Zejména řidiči, kteří vyjíždějí z místní komunikace doleva na hlavní Frýdlantskou ulici, totiž mají hlavně v dopravní špičce problémy s odbočením. Mnozí motoristé navíc v úseku, který je součástí hlavního tahu z Ostravy přes Frýdek-Místek do Beskyd, nedodržují povolenou padesátikilometrovou rychlost. I proto tudy často jezdí policejní hlídky.

„My jsme chtěli semafory na Letné už hodně dlouho, ale hodně dlouhá byla i jednání s majitelem silnice, kterým je Ředitelství silnic a dálnic. Původně jsme měli představu, že tam postavíme kruhový objezd. Ten by podle nás celou situaci vyřešil. Bohužel ŘSD mělo k návrhu spoustu připomínek, mimo jiné chtělo obří kruháč, jehož vybudování by bylo náročně nejen pro stránce finanční a projektové, ale také z hlediska složitosti případného odkupu pozemků, takže město od záměru upustilo a v roce 2013 začalo jednat o dalších možnostech,” podotkl náměstek Deutscher s tím, že po souhlasném stanovisku ŘSD s klasickou světelnou křižovatkou nechalo město zpracovat projektovou dokumentaci a začalo vyřizovat stavební a další povolení. Letos byly zahájeny stavební práce a nyní již semafory stojí na svém místě.

Přínosem má být křižovatka doplněná o semafory i pro řidiče autobusů, kteří měli doposud točnu autobusů u Janáčkova parku na Rivieře v Místku, kde byl omezený manévrovací prostor. „Nyní budou moci linky MHD častěji zajíždět až na Letnou, kde se pohodlně a bezpečně otočí a vrátí zpět do města. Počítá se s tím již v návrzích nových jízdních řádů, které začnou platit od prosince,“ doplnil náměstek primátora.

Celkové náklady na vybudování dynamicky řízené křižovatky, která bude „komunikovat“ se stávajícím dispečinkem, přesáhly tři miliony korun. „Jedná se o křižovatku s indukčními smyčkami ve vozovce, LED diodovou světelnou technologií a videodetektory, které budou mimo jiné sloužit také jako jednotka pro dynamické řízení křižovatky, takže bude možné reagovat na plynulost dopravy a podle toho prodlužovat jednotlivé časové intervaly,” popsal Jaromír Kohut, předseda představenstva společnosti TS, která výstavbu semaforů realizovala. Pěší budou moci využít bezbariérového přechodu pro chodce.