Prodloužená Místecká nebo jinými slovy čtyřproudá rychlostní komunikace I/56. To je název dálničního přivaděče, jehož přípravná fáze před samotným zahájením výstavby právě vrcholí. Zhruba dva a půl kilometru dlouhý úsek napojí z jedné strany oblast Frýdecko-Místecka na důležitou tepnu – tedy dálnici D 47. Z druhé strany svede řidiče z této autostrády, která se po svém dokončení stane součástí dnešní dálnice D 1, do centra krajského města.

Kudy vlastně tento přivaděč povede?

„Na dálnici D 47 naváže Prodloužená Místecká v oblasti dnešní mimoúrovňové křižovatky v Přívoze u Librosu. Je tam už připraven násep. Pak půjde třemi složitými mostními estakádami přes železniční trať u hlavního nádraží a přes areál bývalého Ostrama. Další nové mimoúrovňové křížení ve formě kruhového objezdu vznikne v místě střetu s ulicí Mariánskohorskou. Následně povede tento přivaděč dál podél ulice Hornopolní až pod nový most ulice Českobratrské,“ popsal trasu mnoha řidiči očekávaného přivaděče Michael Dibon, vedoucí stavby ze společnosti Metrostav.

Náročnost stavby, která má Ředitelství silnic a dálnic jako zadavatele projektu přijít na více než dvě miliardy korun, spočívá podle jeho dalších slov v neposlední řadě v tom, že bude třeba provést obrovské množství přeložek všech možných sítí. Součástí výstavby je ale i náhradní výsadba za nedávno pokácené stromy a další dřeviny v oblasti mezi ulicemi Mariánskohorskou a Hornopolní.

„Ředitelství silnic a dálnic nechá ještě v letošním roce vysadit přes čtyřicet stromů v hodnotě zhruba dva a půl milionu korun do lokality Komenského sadů,“ uvedl k tématu místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu Jiří Havlíček.

Prodloužená Místecká by měla začít sloužit řidičům v roce 2010. Spolu s vedoucí společností Metrostav jsou členy sdružení stavební firmy Strabag, Max Bögl a Firesta.

Letecký pohled na lokalitu, kde se bude stavět prodloužená Místecká