Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Místek s Frýdkem možná spojí nová lávka. Nad tratí u Polárky

Přestože k oficiálnímu spojení Frýdku a Místku došlo v roce 1943, vedení města nadále řeší, jak propojit centra kdysi samostatných měst. Jde hlavně o oblast poblíž frýdecko-místecké haly Polárka, kde lidé musejí cestou do Zámeckého parku přecházet železnici vedoucí směrem do Ostravy.

3.3.2016 1
SDÍLEJ:

Přechod přes koleje poblíž ředitelství společnosti Slezan není nejlepší volbou, jak se dostat z centra Místku na Zámecké náměstí ve Frýdku. Foto: Deník/Patrik Rymel

Zatímco například řeka Ostravice, která společně s železnicí tvoří pomyslnou hranici mezi historickými městy, má podle vedení Frýdku-Místku potenciál oblasti spojovat, koleje je naopak rozdělují.

Estakáda není pro chodce vhodná

„Trať neumožňuje plnohodnotné využití území, protože má ochranné pásmo, je zdrojem hluku, tvoří nebezpečnou bariéru ohrožující život a znemožňující bezpečný a bezkolizní pohyb pěších," uvedla hlavní architektka města Milada Baumannová s tím, že plánovaná stavba druhé koleje a elektrifikace železnice problém ještě zhorší.

Chodci na cestě mezi náměstími mohou využívat například estakádu, což ovšem znamená časové zdržení a podle vedení města estakáda není vhodnou pěší trasou.

Zástupci Frýdku-Místku si nechali od společnosti Dopravní projektování zpracovat studii, která měla nastínit možná východiska. „Bylo nám představeno několik variant, které mapují možnosti propojení historických center Frýdku a Místku pro pěší bez souběhu s automobilovou dopravou," řekl náměstek primátora Jiří Kajzar.

Podle nákresů zveřejněných na internetu jedna z variant možného řešení počítá s lávkou, která by železnici překlenula a ve směru doprava mířila do parku Jižní svahy. Odtud by chodci zamířili mezi domy a octli se v Hasičské ulici, dále by mohli pokračovat Příčnou ulicí pod frýdecké náměstí. U další z variant je začátek i konec lávky přibližně ve stejném místě, na území parku Jižní svahy by se ale chodec více prošel trasa by nebyla přímá, místo toho by se v parku klikatila.

„Jde o to, abychom měli představu o nezbytné územní rezervě doporučeného řešení, a navázaly na to územní studie na propojení a integraci problematických území podél železnice a rovněž včlenění areálu Slezanu do struktury města v souladu s uzavřeným memorandem," doplnil Jiří Kajzar, podle kterého se zástupci vedení města seznámili i s pracemi studentů stavební fakulty Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava.

„Jejich konkrétní řešení byla podnětná a mohou se promítnout do vize, která bude připravena pro příští volební období," doplnil Kajzar.

Mluvčí společnosti Slezan Tomáš Fridrich se dříve na sociální síti facebook vyjádřil k projektu kladně.

„Jelikož by měla trasa pro pěší spojovat Zámecký park s územím bývalého ředitelství Slezanu, chci potvrdit, že budeme koordinovat snahy s městem, aby byl projekt přínosem a měl smysl pro všechny, kteří budou pěší komunikaci využívat," uvedl mluvčí Slezanu.

Jednání se zúčastnil také vedoucí odboru dopravy krajského úřadu Ivo Muras. „Přejít tu trať je skutečně problém. Protože o tom diskutujete včas, může tu skutečně vzniknout pěkná věc, i když záležet bude i na postoji Českých drah," uzavřel. (rym)

Autor: Patrik Rymel

3.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ivo Vondrák.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Utkání 14. kola hokejové extraligy: HC Oceláři Třinec vs. HC Kometa Group.
AKTUALIZOVÁNO
19

Mistr vyšel ve Werk Areně naprázdno! Oceláři zdolali Kometu

Houbař zemřel u Jablunkova po pádu z patnáctimetrového srázu

Osmašedesátiletý houbař v úterý spadl z asi patnáctimetrového srázu nedaleko jablunkovské části Radvanov. Pád nepřežil, letos je už třetí obětí houbařské sezony v Beskydech.

Vítkovice se zadrhly, Třinec se drží na špici

První čtvrtina základní části hokejové extraligy patří minulosti. Ostravané se nemohou vymanit z krize, Slezané si hlídají umístění mezi elitou.

ON-LINE s Jiřím Vzientkem, krajským zastupitelem a kandidátem ČSSD do PČR

Kandidát ČSSD na poslance Parlamentu ČR a krajský zastupitel Jiří Vzientek odpovídal jako host on-line rozhovoru Deníku na dotazy čtenářů.

Laser ukázal, že firma šetřila na asfaltu. Silnici zřejmě opraví znovu

Vedení kraje nedávno začalo pomocí laserového zaměřování kontrolovat firmy, jak kvalitně opravují vozovky. Používá k tomu technologii, která pomocí paprsku dokáže změřit tloušťku asfaltu. A pochybení se ukázalo hned při prvním testu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení