Most pro pěší i automobily spojující poblíž restaurace Zanzibar Skalici a Dobrou, který byl po mnoho měsíců noční můrou obyvatel žijících v okolí, je opravený. Teď tu chce Dobrá postavit retardéry, jeden vyžaduje i po městě. Most provázejí různé peripetie už od jeho přestavby do dnešní podoby. Původní most byl v tak špatném technickém stavu, že jej obec Dobrá chtěla zbourat. To by však velmi zkomplikovalo život lidem z okolí, zvláště ze skalické strany, kteří by museli přes řeku Morávku například k blízkému doberskému nádraží obcházet několikakilometrovou oklikou. Frýdecko-místečtí radní se proto v minulém volebním období uvolili, že tedy na rekonstrukci mostu město přispěje jedenapůlmilionovou částkou. Přesto ale po uvedení mostu do provozu občané Dobré za přejezdy nemusejí platit nic, ale občané Frýdku-Místku i všichni ostatní si musejí u obce Dobrá k přejezdům koupit povolenku. Město se sice nedávno snažilo situaci změnit, ale bezvýsledně. „Lidé tady neplatí žádné mýtné, to by museli platit za každý fyzický průjezd. Oni ale platí pouze jednorázový poplatek za úřední výkon. Lidé z vytipovaného zájmového území, ke kterému spadá i část Skalice, navíc mají povolenku zdarma a neplatí nic,“ konstatovala starostka Dobré Alice Tancerová (KDU-ČSL). „Funguje to tak na základě platné smlouvy mezi městem a naší obcí,“ dodala starostka. Mimoto se ukázalo, že zrekonstruovaný most při přejezdech vozidel neúměrně rachotil a rámusem mnoho měsíců sužoval lidi bydlící v okolí. „Obec Dobrá kvůli hlučnosti stav mostu reklamovala u dodavatele stavby. Ten uznal své pochybení a most v minulých týdnech opravil. Jeho stav je nyní mnohem lepší, ale firma nás upozornila, že pokud projíždějící vozidla nebudou dodržovat nejvyšší povolenou rychlost, bude jeho stav brzy tam, kde byl před provedením opravy. Vyzvali jsme proto městskou policii, aby tu na dodržování pravidel provozu co nejpřísněji dohlížela,“ upozornila Alice Tancerová. Strážníci jsou ale v tomto případě bezzubí, a mohou tak nanejvýš vybírat pokuty za průjezd bez povolenky. „Vzhledem k tomu, že městská policie nevlastní radar na měření rychlosti, nemůžeme tuto činnost v uvedené lokalitě provádět. Na častější kontroly se tu ale přesto zaměříme, zejména však na dodržování přípustné hmotnosti projíždějících vozidel,“ řekl ředitel frýdecko-místecké městské policie Václav Buček. Neukázněné řidiče by měl při průjezdu přes most usměrnit také retardér. Obec Dobrá už zahájila projekční práce na stavbu zpomalovacího pásu na své straně mostu. Nyní ale obec totéž žádá i po Frýdku-Místku. Pro město to však znamená další zhruba padesátitisícovou investici do mostu, po kterém vlastně ani občané města nesmějí jezdit bez toho, aby zaplatili zhruba dvousetkorunový poplatek, který však nesměřuje do městské kasy, nýbrž do rozpočtu Dobré. „V současné době na osazení zpomalovacího prahu peníze v rozpočtu města vyčleněny nejsou,“ uvedl vedoucí odboru dopravy a služeb frýdecko-místeckého magistrátu Miroslav Hronovský. Dodal ale, že se město zřejmě v rámci rozpočtových opatření pokusí potřebné finanční prostředky najít.