Částečná uzavírka se zde plánuje do 20. července, kdy by měla být rekonstrukce hotova. Oddychnou si desetitisíce motoristů, kteří zejména v ranních a odpoledních špičkách zažívají nepříjemné chvilky v kolonách, a to už od konce dubna.

Místo neobjíždějí, a tak vždycky čekají

„Dopravní omezení ve městě nás ovlivňují výrazně, hlavně oprava mostu u estakády. S manželem to místo neobjíždíme, vždycky čekáme," řekla včera Deníku osmapadesátiletá Ivana Šulcová.

To sedmdesátník Jaroslav Hustopecký, který žije v Místku, prý dopravní omezení nijak neprožívá. „Já osobně nemůžu říct, že by mě nějak ovlivňovala. Ani oprava mostu u estakády na můj pohyb po městě nemá žádný vliv. Ale abych byl kolegiální, tak kamarády řidiče dopravní situace omezuje," konstatoval důchodce.

Motoristé musejí výrazně zpomalit i poblíž rekonstruovaného mostu přes silnici I/56 v Bašce. Během práce stavbaři zjistili, že některé prvky, zejména zábradlí a římsy, jsou v havarijním stavu, a tak frekventovaný úsek pod stavbou krátkodobě zcela uzavřeli. Od minulého týdne navíc platí změny termínu uzavírky a dopravního značení pro omezení dopravy nad 7,5 tuny na místní komunikaci v Bašce. Důvodem je úplná uzavírka mostu.

Objížďka pro náklaďáky do října

„Předpokládaný termín objížďky pro nákladní automobily nad sedm a půl tuny je od prvního července do 19. října," naznačila mluvčí Správy silnic Moravskoslezského kraje Šárka Vlčková s tím, že technický stav mostu vyžaduje rozsáhlejší rekonstrukční práce.

Navržená objízdná trasa pro automobily nad 7,5 tuny vede přes Pržno a Frýdlant nad Ostravicí, aby nebyly zatěžovány místní komunikace. Další změny i pro osobní auta pak mají nastat ve chvíli, kdy se stavbaři pustí do rekonstrukce střední části mostu.

„Rekonstrukce střední části se povede tak, že provoz na silnici I/56 bude z obou jízdních pásů odkloněn a sveden do objízdné trasy pod mostem, a to podle vydaných rozhodnutí Krajského úřadu Moravskoslezského kraje," konstatovala mluvčí. Dopravu ovlivňuje rovněž rekonstrukce mostu v Kozlovicích-Měrkovicích, kde funguje provizorní přemostění.

Marek Cholewa
Patrik Rymel