Účastníci silničního provozu musí v zimě dbát zvýšené obezřetnosti, protože často dochází k technickým problémům vozu a řidiči tak jsou nuceni zastavovat na krajnicích vozovky. Zvýšenou pracovní aktivitu tak hlásí odtahové služby, které musí nejen k nehodám způsobenými řidiči po špatném přizpůsobení jízdy vozovce, ale také právě například k menším závadám způsobeným přímo mrazem. „Mně se naštěstí zatím nic podobného nestalo. Ale mému známému ano. Automobil normálně nastartoval a vůz mu přestal fungovat až po chvíli. Říkal, že slyšel, jak kdyby motorem proudily hrudky ledu,“ uvedl Deníku řidič z Metylovic s tím, že jeho známému pravděpodobně zamrzla voda v chladiči.

O problému motoristů v době zimy ostatně mohou zasvěceně hovořit například zástupci firem nabízejících odtahové služby. „Ano, evidujeme častější výjezdy. Zima obvykle bývá dobou častější na dopravní nehody, což je samozřejmě způsobeno vlivem stavu komunikací a nepřizpůsobení jízdy řidičů. Ale když jsou mrazy, tak jsou výjezdy častější kvůli zamrzlým akumulátorům nebo palivovým filtrům,“ uvedl na dotaz Deníku Norbert Kováč, jednatel ostravské společnosti BK autoasist, která operuje na celém území Moravskoslezského kraje. S mrazem si ale umí poradit firmy uplatňující se v sektoru hromadné dopravy.

Provozovatel městské hromadné dopravy ve Frýdku-Místku ČSAD zvládá mrazy v poklidu.

„Pravidelně před zimou probíhá příprava. Musím zaklepat, v letošní zimě jsme doposud neevidovali větší problém. Technika vozů šla natolik dopředu, že problémy nevznikají,“ dodal technický mistr osobní dopravy ČSAD Jan Michalik.