„Elektronické mýtné tam rozhodně bude. Co se týká časových poplatků, tedy dálničních známek pro osobní auta a lehká nákladní auta, tak ty tam platit nebudou ani příští rok,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Pro začátek podle něj bude zpoplatněna pouze jízda nákladních aut od dvanácti tun výše, což je elektronické mýtné.

Osobní auta a malé nákladní vozy budou muset mít časové dálniční známky až od roku 2009 nebo 2010. „Chceme ten region zpoplatnit pro osobní auta, až ta dálniční síť bude kompletní. Tedy ve chvíli, kdy bude vše dostavěno a navázáno, v ten moment to kompletně zpoplatníme včetně rychlostních silnic,“ řekl Hanzelka.

Dálnice D 47 vedoucí přes Ostravu k polským hranicím ponese v budoucnu nový název dálnice D 1, tedy naší nejdůležitější dopravní tepny v zemi. „Původně plány byly jiné, dálnice D 1 se měla stáčet od Vyškova přes Kroměříž na Zlín a Slovensko. Koncem devadesátých let se to přehodnotilo, protože Ostravsko je klíčovým regionem u nás. Proto hlavní páteřní komunikace je Praha – Brno – Ostrava,“ doplnil mluvčí.