Na silnici se za posledních deset let staly desítky těžkých nehod, při kterých zemřelo podle policejních statistik čtrnáct lidí. Většině z nich se stala osudnou jízda a srážka s jedoucím vozidlem. Mezi Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí je silnice čtyřproudá, středová svodidla tam ale chybí.

To by se mělo změnit. Ředitelství silnic a dálnic, kterému silnice patří, už na jaře vybralo firmu na zpracování projektové dokumentace a inženýrské činnosti ohledně instalace lanových svodidel.

Krajský úřad minulý týden zveřejnil návrh opatření obecné povahy, ve kterém stanovuje místní úpravu provozu a ke kterému se můžou zájemci vyjádřit. Místem stavby je úsek silnice I/56 začínající za Frýdkem-Místkem k mimoúrovňové křižovatce se silnicí II/483.

Součástí projektu je úprava vodorovného a svislého dopravního značení v celé délce téměř desetikilometrového řešeného úseku a zejména úprava organizace dopravy v místech dvou stávajících úrovňových křižovatek.

Zvýšit bezpečnost teď pomáhají optické zpomalovací pruhy u křižovatek, kde mají řidiči také snížit rychlost z povolených 90 kilometrů v hodině. A například před srážkou se zvěří, které bývaly na této silnici relativně časté a měly i vážné následky, od loňska chrání nové oplocení a protihlukové stěny.

Letos na jaře se na silnici objevily nové dopravní značky, které upozorňují na úsek tragických dopravních nehod. Havárie tam stále nejsou výjimkou, například v září tam třiapadesátiletý řidič škodovky náhle změnil směr jízdy a vjel do protisměru vozovky.

Následně tak došlo ke kolizi dalších čtyř vozidel. Čtyři cestující utrpěli lehké zranění. Vytížená silnice, která je součástí hlavního tahu z Ostravy do Beskyd, byla několik hodin uzavřena.

Ilustrační snímek.
Děti si užijí podzimní prázdniny v knihovně