Každý z elektrobusů vyšel na zhruba 13 milionů korun, z pětaosmdesáti procent pokryje náklady dotace. Provozovatel frýdecko-místecké MHD, kterým je ČSAD Frýdek-Místek, plánuje autobusy nasazovat na základní městské linky. Typicky například na linku číslo 1, aby bezemisní vozy byly vidět v centru města a jezdily historickým jádrem.

„Tím, že máme zkušenosti s elektrobusy v naší provozovně v Hranicích na Moravě, jsme koncipovali kapacitu baterií tak, aby denní dojezd byl minimálně 180 kilometrů, máme i drobnou rezervu. Autobus by měl být využíván na našich běžných turnusech,“ upřesnil ředitel divize osobní dopravy společnosti 3ČSAD Jakub Vyvial.

Ilustrační foto
Zbystřete! Houby v Beskydech již rostou!

Podle něj nebudou mít elektrobusy problém ani s kopcovitým terénem ve Frýdku. „Elektrobus i rekuperuje, to znamená, že ve chvíli, kdy jede z kopce, dobíjí baterie. Kopcovitý terén nám naopak vyhovuje,“ podotkl Jakub Vyvial.

Dosud dopravce na linky MHD nasazoval jen autobusy, které jezdí na naftu nebo stlačený zemní plyn. Elektrobusy mají ve Frýdku-Místku premiéru. Naopak v Třinci už mají od loňska na linkách tamní MHD flotilu deseti elektrobusů. „Snažili jsme se elektrobus koncipovat tak, aby nám provozně vyhovoval. Když se osvědčí, dopravu elektrobusy bychom potom v rámci města rádi rozšířili,“ doplnil ředitel divize osobní dopravy společnosti 3ČSAD.

Výstavba - ilustrační snímek.
O podhorské obce je zájem, vábí také developery