„Jejich velkou výhodou je snadná změna trakce po plánované elektrifikaci tratě z Ostravy směrem na Frýd- lant nad Ostravicí. Zpočátku může provoz jednotky zajistit motorová lokomotiva, kterou pak vyměníme za elektrickou. Nové vlaky nabídnou veškerý současný komfort, jako jsou bezbariérový nástup, klimatizované oddíly, Wi-Fi připojení k internetu, elektrické zásuvky pro napájení elektroniky cestujících nebo dostatečně velké prostory pro cestování osob na vozíku, přepravu kočárků, kol a v zimě lyží,“ vyjmenoval přednosti nových netrakčních jednotek předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec.

Dosud na vytížené trati jezdí jednak renovované starší vlaky, ale také letité soupravy s koženkovými sedačkami.

Na trati mezi Ostravou a Frenštátem se objeví nové vlaky.Na trati mezi Ostravou a Frenštátem se objeví nové vlaky.Autor: Vizualizace: ČD

VLAKY JAKO PRO NĚMCE

Nové dvoupodlažní soupravy dodá Českým drahám konsorcium společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka.

„Soupravy vycházejí z koncepce vozů, které v současnosti dodáváme Deutsche Bahn. V základní sestavě budou třívozové soupravy složené ze dvou vložených a jednoho řídícího vozu s celkovou kapacitou až 356 míst k sezení,“ konstatoval předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Cestující ocení bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť, bezpečné dveře ovládané tlačítky nebo prostorné WC. Jednotky mohou jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině.

Celková hodnota zakázky je 1,039 miliardy korun, vlastní soupravy v hodnotě 986 milionů korun budou dodány na jaře roku 2021. Na nákup bude využita evropská dotace.