Stavba je součástí definitivního řešení propojení dálnice D48 se Slovenskem po silnici I/68 a I/11 v úseku Třanovice – Mosty u Jablunkova.

„Dne 2. října byla podepsána smlouva s vítězným dodavatelem. Předání staveniště proběhlo dne 29. října,“ informovalo Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby za více než dvě miliardy korun.

Po dokončení výstavby, což má nastat v polovině roku 2022, bude obchvat Třince konečně hotov. Od října 2017 se už jezdí po obchvatu v úseku mezi Nebory a Bystřicí. Ulevilo se tak staré cestě I/11. Podle dřívějších plánů se měl celý obchvat včetně úseku mezi Třanovicemi a Nebory stavět současně, nakonec byl projekt rozdělen.

Prodlevu způsobily letité majetkoprávní spory či novelizovaný zákon o posuzování vlivů na životní prostředí, ale také potíže při dřívějším tendru na zhotovitele stavby, které byly způsobeny průtahy s vydáním stavebního povolení.

Slavnostní zahájení dostavby posledního chybějícího úseku obchvatu Třince, září 2019.
Dostavba obchvatu Třince začne za tři týdny
Slavnostní zahájení dostavby posledního chybějícího úseku obchvatu Třince, září 2019.
Podepsáno. Stavba poslední části obchvatu Třince může začít
Ilustrační foto
Pro výstavbu obchvatu použijí stavaři strusku