Podat žádost o vydání nového pasu, občanského průkazu nebo řidičského oprávnění, přihlásit se k trvalému pobytu, zaregistrovat vozidlo, vyřadit auto z registru a podobně bude možné ve Frýdku-Místku od nového roku absolvovat bez dlouhých front. Magistrát v minulých dnech spustil rezervační systém pro oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů a oddělení dopravně správních agend. Objednat se je možné již na leden.

Rezervační systém on-line je zpřístupněn na internetovém portálu města www.uradfm.cz, jehož prostřednictvím lze již nyní přihlásit nebo odhlásit psa či platit komunální odpad. Odkaz je také na hlavní webové stránce města. Do rezervačního systému se bude možné přihlásit i prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu.

„On-line rezervační systém zkvalitní dostupnost a poskytování služeb občanům. V dnešní zrychlené a přetechnizované době je možnost rezervace nebo vyřízení si záležitostí na úřadě z domova přes internet v podstatě běžné,“ řekl primátor Michal Pobucký.

Objednání přes rezervační systém mají podle magistrátu zvládnout i méně zdatní uživatelé internetu. Po zvolení požadované agendy si klient v kalendáři zvolí jemu vyhovující termín a čas, uvede své jméno, e-mail a zaškrtne také souhlas s GDPR.

Následně se mu zobrazí kód, který je mu spolu s potvrzením rezervace zaslán na uvedený e-mail. Kód je nutné si zapamatovat nebo zapsat, protože se zadává do vyvolávacího systému po příchodu na magistrát. Rezervaci termínu je možné také zrušit. V potvrzujícím mailu je odkaz na možnost zrušení rezervace.

Klienti, kteří si nerezervují termín pro vyřízení svých záležitostí na oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů nebo dopravně správních agend, mohou přijít bez objednání. Musí ale počítat s tím, že přednostně budou odbaveni objednaní klienti.

„Novinkou budou také on-line data o počtu čekajících klientů na jednotlivých agendách, včetně průměrné čekací doby. Tato data budou k dispozici přímo z vyvolávacího systému, takže zahrnovat budou jak objednané, tak neobjednané klienty. A právě neobjednaní klienti se tak budou moci rozhodnout, zda si přijdou vyřídit například občanku nebo pas hned nebo přijdou jindy. Informace o čekací době zájemci naleznou v rámci rezervačního systému v pravém horním rohu v sekci stav služeb,“ dodal náměstek primátora Pavel Machala.