V areálu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích to v sobotu žilo. Tisíce lidí se tam sjely na každoroční rodinný den pro širokou veřejnost. Své si tam našel doslova a do písmene každý.

Jako obvykle se zájemci mohli nechat svézt pod dohledem zkušených řidičů po testovací dráze novými vozy – letos například Hyundayi i30 Hatchbackem, elektromobilem Kona Electric či vozem IONIQ 6, který zrychlí z nuly na sto za něco málo přes pět sekund. Jiné vozy si pak mohli okolo areálu vyzkoušet jako řidiči. U posledně zmíněného mnohé zaujala novinka v podobě kamer místo zpětných zrcátek s přenosem obrazu dovnitř vozu.

V areálu automobilky byl nespočet stánků se soutěžemi, aktivitami, zájemci si mohli zkusit ovládat těžkou techniku, osedlat policejní motorku, popelářský vůz a mnoho dalšího. Velký zájem byl tradičně o prohlídku výrobního závodu, kde návštěvníci na dvoukilometrové trase prošli několik výrobních hal a podívali se na různé fáze výroby vozidel. „Nefotit a netočit, prosím,“ zaznělo však v jedné z nich. „Je to obchodní tajemství, i na testovací dráhu posíláme některé vozy zaplachtované. V konkurenčním prostředí je snaha napodobovat karoserii, zejména v Číně,“ vysvětlil dozor.

Oproti minulému roku opět přibyla řada atrakcí a aktivit. Nechyběly stánky s občerstvením, aktivity s virtuální realitou, která byla skutečně autenticky reálná, nafukovací planetárium s promítanými filmy, velká síťová voliéra, kam si lidé mohli přijít pohrát s papoušky, spousta vodních bazénků a atrakcí, nafukovací hrady a skluzavky a řada pouťových atrakcí jako horská dráha, autodrom, labutě či různé kolotoče. Závěrem se pod Beskydami rozezněl ohňostroj.

Kromě občerstvení, nicméně s bezplatnou vodou v dávkovačích na každém kroku, bylo skoro vše zdarma. Najatí moderátoři na závěr neopomněli zmínit jistě smluvenou větu, že takovou akci pro zaměstnance ještě na žádném firemním dni neviděli, rozhodně ale přinejmenším nebyli daleko od pravdy.