Kvůli dlouhodobě napjaté situaci s parkováním a ještě vážnějšími výhledy do budoucna si Třinec před dvěma lety nechal u odborníků vyhotovit koncepci parkování – analýzu a řešení.

Za poslední čtyři roky Třinec investoval do nových parkovacích míst už 65 milionů korun a s dalšími výdaji tímto směrem počítá i městský rozpočet pro příští rok. Po regeneraci sídlišť „nad Hradčany“, výstavbě parkoviště v ulici Palackého a dalších míst ve Slezské, v rekonstruované Malé Jablunkovské, zjednosměrněné Dukelské nebo na točně autobusů Terasa se další zásahy chystají už za několik měsíců. Na parkovací místa magistrát vymezil částku přesahující sedmdesát milionů korun.

Třinec.
Komplikace pro Třinec. Podemleté břehy u silnic stojí město desítky milionů

Nová parkovací stání najde dalších několik desítek aut. „Přispět by tomu měla druhá etapa regenerace panelových sídlišť ‚nad Hradčany‘ a hlavně pak dostavba parkovacího domu na Sosně,“ připomněl mluvčí města Stanislav Cieslar investici, s níž Třinec počítá od jara.

Někde už jen za peníze

Další zlepšení situace s parkováním si Třinec slibuje od parkovacích automatů instalovaných na vybraných místech od října letošního roku, naostro však fungujících až od listopadu. Novinka se týká náměstí T. G. Masaryka a přilehlých částí ulic Palackého a Komenského i náměstí Míru.

Parkovací dům Sosna je jednou z priorit Třince.
Třinec má rozpočet na příští rok: 250 milionů na investice, lidem podraží odpady

„Cílem je zefektivnění využívání parkovacích míst, respektive reakce na zvyšující se poptávku po krátkodobém stání a častější obměně parkujících vozidel v centru města,” uvedl k novému nařízení náměstek primátorky Ivo Kaleta, podle něhož se zatím nový systém osvědčuje.

A parkování hodlá Třinec nadále řešit nejen v příštím roce, ale i v dalších letech. Nová parkovací místa vzniknou také díky poslední, třetí etapě regenerace sídlišť „nad Hradčany“ a rekonstrukci takzvané Dvorany v ulicích Janáčkova a Chopinova. Rekonstrukcí navíc projde ulice Malá Dukelská.

Vizualizace koncertní síně v Ostravě.
PODÍVEJTE SE: Tyto stavby za miliardy mají změnit Ostravu. Kdy se jich dočkáme?

„Řidiči mohou stále využívat velkou plochu před sportovní halou STaRS a prakticky i plochu bývalého parkoviště v Lesní ulici, které bylo dříve využíváno především návštěvníky staré Werk Arény,“ radí Stanislav Cieslar.