Rekonstrukci okružní křižovatky zvládli stavbaři přesně podle harmonogramu a ve středu odstranili poslední omezení dopravy. „Usilovali jsme o co možná nejkratší termín realizace tak, aby byla doprava v obci minimálně omezena. Se stavební firmou jsme se také dohodli, že bude pracovat vždy jen na jedné polovině vozovky, a tak bylo možné udržet průjezd obcí po celou dobu rekonstrukce a nebylo nutné odklánět provoz na objízdné trasy, které v případě Čeladné v podstatě neexistují,“ uvedl starosta Čeladné Pavol Lukša.

Právě frekventovanost opravované silnice byla na stavbě nejproblematič­tější. Během turistické sezony musela být rekonstrukce kvůli velkému provozu na několik dní zastavena. „Největší problém s dopravou jsme měli především během letních měsíců. Na přelomu července a srpna jsme práce dokonce na pár dnů zastavili, aby dopravní omezení neblokovala návštěvníky mezinárodního golfového turnaje v Čeladné,“ upozornil Jan Klimša, ředitel závodu Frýdek-Místek ze společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava, která stavbu křižovatky a odvodnění prováděla.

Pro odvodnění dešťových vod z okružní křižovatky a silnice II/483 byla postavena speciální kanalizace. „Klasickou dešťovou kanalizaci a systém uličních vpustí jsme nahradili takzvanými štěrbinovými odvodňovači. Tímto řešením jsme minimalizovali zásah do silnice,“ dodal Klimša. Ještě asi do půlky listopadu budou na silnici probíhat drobné úpravy, například tmelení odvodňovačů, které však dopravu ani chodce neomezí.