„Křižovatka je nyní řízena dynamicky, což znamená, že na základě indukčních smyček ve vozovce se automaticky upraví frekvence i doba průjezdu v jednotlivých jízdních pruzích. To přispěje k zamezení tvorby kolon v jednotlivých směrech nejen v době dopravní špičky, ale i v případech omezení průjezdnosti průtahem. První dva týdny bude světelné signalizační zařízení v takzvaném zkušebním režimu, kdy se bude analyzovat průjezdnost v jednotlivých směrech, aby mohl být následně systém přepnut na dynamický provoz," řekl náměstek primátora Karel Deutscher.

Řidiči by měli nyní věnovat zvýšenou pozornost semaforům, které mají nově signály se směrovou šipkou. Dosud měla křižovatka ulic Ostravská, Opletala a 17. listopadu plný světelný signál pro každý směr, nově budou v jednom jízdním směru různé možnosti průjezdu křižovatkou. Další změnou je také to, že při vjezdu do křižovatky se už nebudou vozidla křížit, takže například při odbočení vlevo z ulice J. Opletala na ulici Ostravskou nebudou muset řidiči dávat přednost protijedoucím vozidlům, protože ta budou mít červenou.

„Průjezd křižovatkou se tedy zjednoduší," ujistil Karel Deutscher s tím, že náklady na modernizaci křižovatky činily zhruba 3,4 milionu korun. Hrazeny byly z rozpočtu města. Deník oslovil řidiče, který touto křižovatkou občas jezdí. Prozradil, že změnu vítá. „Myslím si, že pokud se intervaly semaforů dobře nastaví, tak jsou vhodnější než kruhový objezd," uzavřel třiačtyřicetiletý Petr Závodný z Frýdku-Místku.