Nová cesta měla být dokončena už v roce 2012. Alespoň tak se k tomu zavázala vláda ve svém sedm let starém usnesení, a to v souvislosti se spuštěním provozu nošovické automobilky. První územní rozhodnutí se přitom podařilo zajistit až v roce 2009, od té doby příprava přeložky sice pokročila, avšak termíny se rok od roku měnily.

Nyní třinecká radnice počítá s tím, že výstavba první etapy začne za rok v květnu. A jablunkovský senátor Petr Gawlas to po nedávné pracovní schůzce s ministrem dopravy Zbyňkem Stanjurou vidí stejně. „Tématem našeho jednání byla – jak také jinak – přeložka silnice I/11. Během našeho rozhovoru mi pan ministr potvrdil pozitivní informace o tom, že stavba přeložky v úseku ,Bajusz – Shell´ bude zahájena v květnu 2014 a termín uvedení do provozu je plánován na polovinu roku 2017," sdělil redakci Petr Gawlas.

„Je sice pravdou, že tento obchvat měl stát už dávno, nicméně ve světle problémů, jaké zažívají v posledních letech v naší zemi prakticky všechny dopravní stavby, jsou i tyto termíny dobrou zprávou," prohlásil jablunkovský senátor. „Pan ministr mne každopádně ujistil, že přeložka I/11 zůstává i nadále mezi naprostými prioritami v oblasti dopravních staveb, zvláště pro něj, coby člověka z našeho kraje. Za zaznamenání také stojí poznámka, kterou pan ministr utrousil během jednání: Ministři a vlády se mění, ale dopravní koncepce v kraji zůstává neměnná." Podle senátora ministr přijede do regionu počátkem března.

Předpokládá se, že nejdříve se bude stavět právě takzvaný obchvat Třince, což je více než čtyřkilometrový úsek od čerpací stanice Shell u kruhového objezdu v Oldřichovicích k firmě Bajusz v Bystřici.

K počátku roku bylo zajištěno stavební povolení v polovině hlavní trasy, pro druhou polovinu běží stavební řízení. „Stavební povolení dosud chybí na konci trasy v Bystřici, tam vyvlastňujeme. Dále probíhají výkupy pozemků na další stavbě, a to v Neborech a Oldřichovicích. Vyvlastňují se hlavně věcná břemena pro přeložky sítí. Běží rovněž vyvlastňovací řízení u pozemků pod silnicí v Hnojníku a Stříteži," řekla nedávno Věra Pindurová z příslušného odboru na třineckém městském úřadu.

„Hlavní trasa stavby „Silnice I/11 Oldřichovice – Bystřice" má délku 6239 metrů, aktuálně jsou krajským úřadem povoleny zhruba dvě třetiny délky hlavní trasy a chybí přibližně 2 kilometry na katastru Bystřice. Termín dokončení zbývajících stavebních řízení však není v dispozici krajského úřadu, závisí na ukončení majetkoprávního vypořádání ze strany stavebníka -ŘSD ČR," sdělila v úterý mluvčí kraje Petra Špornová.

Šéf osadního výboru v Neborech Adolf Bolek netuší, kdy tato lokalita přijde na řadu. „Náš problém to neřeší, Nebory zůstávají v takzvaném zádrhelu. Ale podle posledních informací, které mám, by se to mělo stavět současně," řekl v úterý Deníku. Nedovede si prý představit, že lidé v Neborech by museli čekat až do roku 2017, než se postaví cesta z Oldřichovic do Bystřice. Adolf Bolek naznačil, že roky čekání mu už připadají dlouhé. „Co já k tomu budu vykládat, to je furt dokola. Ta cesta vypadá strašně, to už je k nevydržení," pravil.