Někteří nedočkavci po novém mostě přecházejí už nyní, porušují tím ale zákaz a vstupují sem na vlastní riziko. „Most bude slavnostně otevřen teprve v pátek 4. prosince a do té doby na něj platí zákaz vstupu,“ upozornila mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu Jana Matějíková.

Nová lávka spojuje dvě páteřní cyklistické trasy podél obou břehů řeky a kromě toho nabídne také kratší a příjemnější cestu mezi starým a novým autobusovým nádražím. „Lávka je součástí investiční akce, která řeší napojení nového autobusového nádraží a nádraží Českých drah na systém cyklostezek,“ vysvětlila Jana Matějíková. Od této lávky povede také nově dostavěný úsek cyklostezky k dříve houpacímu mostu, po kterém cyklisté musejí chodit vedle kola.

Nová lávka přes Ostravici je dlouhá sto metrů a široká tři metry. Podepřena je dvěma železobetonovými opěrami a dvěma pilíři. Samozřejmě je také osvětlená. Náklady na její vybudování dosahují zhruba 10 milionů korun, přičemž celkové náklady včetně napojení obou nádraží na systém cyklostezek dosáhnou 15 milionů korun. Šest milionů korun z této sumy tvoří státní dotace.

Sady Bedřicha Smetany letos na podzim doznaly hned několika větších úprav. Kromě nového mostu tu město také přestavuje veřejné záchodky poblíž starého autobusového stanoviště. Opravou prošla i část chodníku vedoucího k Sokolíku, kde asfalt na nahradila zámková dlažba. Zmizelo rovněž staré dětské hřiště s pískovištěm a plocha litého asfaltu v blízkosti altánku. Lidé procházející parkem se také budou moci kochat novou fontánou tryskající ze země, která nahradila někdejší nefunkční fontánku.

NOVÝ MOST A KRIZOVÝ LUXUS (glosa autorky článku)

Ve městě vzniknul zbrusu nový most pro pěší a cyklisty. To je určitě pozitivní zpráva a nebýt ekonomické krize, obyvatelé města by se z něj nepochybně bezmezně radovali. Most lidem zkrátí a zpříjemní cestu k soudu, k vlaku i k tomu nešťastnému novému autobusovému nádraží, ke kterému teď mají daleko nejen Frýdečané nebo Místečané, ale úplně všichni.

Kdyby bylo v městské kase dost peněz, určitě by byl nový krásný most luxusní a praktickou ozdobou Frýdku-Místku, podobně jako třeba nový norkový kožich v šatníku marnivé ženy. Ale, ruku na srdce – bylo skutečně nutné v době, kdy město počítá každou korunu, stavět další most ve vzdálenosti nějakých dvou set metrů od toho, který už stojí a funguje? Jen pro připomenutí: Propad daňových příjmů městské kasy oproti původně schválenému rozpočtu pro letošní rok už dosáhl 72,6 milionu korun, a bude hůř. Radnice už řeší i takové, s prominutím, ptákoviny, jako je nákup nové kopírky, o investičních akcích raději ani nemluvě.

Nový most přitom ve skutečnosti zkrátí cestu k nádraží jen lidem z Bezručova sídliště. Lidé ze sousední Riviery totiž spíše zvolí kratší cestu po starém houpacím mostě a obyvatelé Kolaříkova sídliště a sídliště Anenská to zase mají kratší po estakádě. Nový most by pro ně byl vyloženě zacházkou. Cyklisté jistě ocení, že přes řeku budou moci přejet bez seskakování z kola, ale kdo z nich nějak zásadně řešil, že musí udělat pár kroků vedle bicyklu? Cyklisté bývají sportovci a trocha pohybu navíc jim tudíž obvykle nevadí.

Takže, jako správná frýdecko-místecká patriotka, jsem na jednu stranu na nový a velmi krásný most pyšná, ale na druhou stranu mi dojem trochu kazí pachuť jeho lehké zbytečnosti. To, že náhodou vzniknul právě v době před volbami, ať už si každý raději přebere sám.