Do tendru se zapojili jen dva zájemci. Oba nabídli, že obchvat postaví za vyšší cenu, než kolik činil odhad. Projevil se tak nárůst cen ve stavebnictví. Společná nabídka firem Strabag a Eurovia, která nakonec v tendru uspěla, byla výrazně levnější než v případě druhého uchazeče, kterým byla firma Metrostav. Sdružení firem, které od loňského jara staví první etapu obchvatu, se o zakázku neucházelo.

Výstavba druhé etapy obchvatu řeší trasu od lokality Letná u výpadovky na Frýdlant nad Ostravicí přes katastr Starého Města a řeku Morávku až po napojení na dálnici na Český Těšín v Dobré. Část trasy povede přes přírodní památku Profil Morávky, což bylo také předmětem letitých sporů. Pokud vše půjde hladce, stavba druhé etapy by měla začít v září.

Firma Strabag už buduje dva mosty, které zajistí spojení s Olešnou a jejichž investorem je město. Z projektu výstavby obchvatu dříve vypadly. Pro město jsou ale důležité, protože zajistí dostatečnou a bezpečnou dostupnost rekreační lokality.

Celkově nový obchvat města spolu s připojení dálnice D56 na novou D48 vyjde na přibližně pět miliard korun. Celý obchvat by měl být zprovozněn v roce 2022.

Ilustrační foto.
Bič na neukázněné řidiče v Beskydech. Zvýší radary bezpečnost?